...Ett Nytt Liv...



Dags att skriva några rader igen då.
Var ett tag sedan.
Men ja, meteoren har slagit ned.
Meteoren har söndrat o brakat hela mitt liv typ.
Meteoren som man borde ha anat var påväg.
Meteoren som jag själv funderade på att sända ut, men aldrig riktigt vågade.
Fegheten dök fram.
Fegheten som sa mig
Är du redo att ta konsekvenserna om du gör detta?
Är du 100% säker?
Det kan göra förbannat ont.
Du kan ångra dig o inte ha ngn mer chans.
Allt det fick mig att fegt backa ur.

Måste erkänna att det var ett otroligt modigt steg att ta och vet du vad kära Mukke?
Jag är så tacksam att du vågade.

Jag ska inte ljuga o säga att det inte kändes.
Mitt hjärta sprack för några dagar.
Jag trodde det skulle spricka beyond återvändo så att säga.
Mitt liv var i kras o jag visste varken ut eller in.
Trots allt 2 år tillsammans, nästintill iallafall.
Det är sjukt vad man hinner förändra saker o nästan hela ens liv o rutiner under de få åren.
Jag kände inte ens igen mig själv.
En otroligt tråkig, gnällig o eländig människa uppenbarade sig framför mig varenda gång jag tittade mig i spegeln.
För o inte tala om svartsjuk. Dock säger jag inte att jag inte kommer vara det when love strikes again, om den nu gör det igen... Haha.
(Menar inte att få det att låta som att Han bara fick mina sämsta sidor att komma fram,
det var jag fick mina sämsta sidor att visa sig.)
Men, nu vet jag kanske lite mer hur man ska bete sig. Hoppas jag iaf.
Jag har redan gjort nästintill alla fel man kan göra på den fronten... Det skäms jag för.
Skäms för hur jag betett mig ibland, men allting var inte alltid dåligt.
Vi hade fina, roliga o underbara stunder också...
Tyvärr blev dem väl en aning svårare att urskilja i slutändan.
Mycket bråk o tjaffs som tog över... Och ja, mycket var väääldigt fånig och så jääävla onödigt, men...
Shit happens typ.

Jag ångrar inte denna resa. Den har varit ett äventyr.
Ett äventyr med höga berg o djupa dalar.
Jag går nu vidare en aning klokare, en aning vuxnare o påväg att bli mitt gamla jag igen.
Hur jävla dåligt mitt självförtroende än må vara så måste jag få erkänna...
I've missed her;)

Har redan fått ny lägenhet, fick erbjudande om den i fredags. Dock har inge kontrakt ploppat in i brevinkastet så det där med att ropa Hej innan man kommit över bäcken, blaha blaha... Haha.
Men jag dör om jag inte får den, men hon sa att jag fick den så.
Precis runt hörnet ligger den också... Skönt.
Kan man knata fram o tillbaka själv med lite påsar o grejjs.
Kom igen nu damer, hjälp mig flytta så står jag för vinet;)
Hihi. Vet två som kommer göra det iaf, tror dock inte jag behöver så mycket hjälp:]
Kommer kosta aset på Ikea men men...

Måste få säga det att....
Det var längesedan jag kände mig såhär levande...
Jag är glad. Väldigt glad.
O har inga problem som helst att bara vara själv i lägenheten.
Ja, den andre lägenhetsinnehavaren har rymt tills jag flyttat, så jag bor ensam i den stora tvåan.
Jag inbillade mig att det skulle bli förbannat jobbigt.
Det enda som är lite trist är att se "våra" saker.
Och sakerna stå tillsammans i lägenheten som skulle varit vårat hem.
Men jag har redan börjat plocka bort en del. Vill bara till nya lyan, såå naaajs.
Få göra precis som jag vill med inredning o diverse.

Men sak samma. Jag är bara såå otroligt glad över att jag faktiskt mår så bra som jag gör.
Konstigt att två människor som bringar eachother down egentligen.....
... Kanske knappt märker det, o inbillar sig att... Det är så det skall vara?

Jag är ledsen för alla de gånger jag gjorde dig besviken o ledsen. Det ska du veta iallafall.
Tack för den här tiden, nu går vi vidare mot framtiden.
Skiljda vägar, men förhoppningsvis inte ovänner.

"Meteoren har söndrat o brakat hela mitt liv"
Och vet ni vad? Det är jag väldigt glad för.

-Here's to a new life! A happy and fun one!
-skålar med kaffekopp-

Ni som känner mig... Jag är negativ as hell så... Passa på att njuta av dessa SUPERPOSITIVA ORD! Haha.

Jag har hopp inför framtiden och tar mig dit med ett leende på läpparna.

Uuuuuh, det var läskigt, haha. Negativ is the shit;)


OCH!
Jag får inte glömma att....
Tacka er alla underbara vänner som funnits där för mig.
För alla underbart fina ord jag fått höra. Ert otroliga stöd.
Jag är er evigt tacksam.
Blev så rörd av att veta att så många fanns där för mig.
Ni ska veta att, jag finns alltid här för er. Vad det än må vara.
Ni dök upp precis när jag behövde det som mest, och som jag redan sagt....
 Jag är förevigt tacksam.
Ni är guld värda allihopa, glöm aldrig det!

Även grattis till Älskade Linda i Nora som äntligen ploppat ur sig sin lilla Valle.
Helt underbart!
Kommer o hälsar på så fort jag får chansen. Har ju presenter till lillen<3
Saknar dig<3
Är nog mycket för dig just nu med all släkt som ska hälsa på o gratta o en ny liten krabat i livet.
Hoppas vi hörs snart igen.
Återigen. Saknar dig<3

Fredag imorgon!
Fika lussebullar med bästaste grann-Liiiindaaaa:D
O lördag..... Härja o göra bort mig massa mer säkerligen, haha.

Gud vad jag kommer ångra att jag skrivit så mycket knep nästa gång då jag säkert känner helt annorlunda angående allt, haha.
Let's hope not:D

Och ja förresten!
VOLBEAT rockade aset igår, skitrolig kväll!
Snuskigt bra musik!

Kommentarer
Postat av: Linda

You give me goosebums hun! haha

fantastiskt kul att läsa, MERA!!

Hänga hos dig o gnola lördag then? :P

2008-12-12 @ 10:05:57
URL: http://skrindan.blogg.se/
Postat av: jennie

Fan vad du är stark, jag beundrar dig nu mer än någonsin! jävligt glad att du är så glad. lovar att finnas om du faller igen, lovar även att finnas om du ger fan i att falla också givetvis. hjälp med flytt är ju given.kram

2008-12-12 @ 17:49:45
Postat av: Linn

Skönt att du tänker på dig själv nu och att du känner att det går uppåt! Finns alltid här om du vill prata eller bli full & dum. Och flytthjälp, det ställer jag upp med om jag inte jobbar förstås! =) KRAM!

2008-12-12 @ 23:04:26
URL: http://linnlimpan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0