Trött. Så trött.


Idag är jag sjuuukt trött.
Trött i huvudet och trött i kroppen.
Väldigt slit på jobbet igår och det fick min rygg o mina knän betala för idag:(
Men som tur är så är det förhoppningsvis bara imorgon kvar sedan är jag ledig heeela fredag, lördag, söndag.
Naaaajs!
Men just nu vill jag bara lägga mig och glo på tv och sova inom en snar framtid.
Jag som skulle hinna och orka att städa, men blä:/
Får försöka på fredag, för imorgon är hela dagen uppbokad.

Inte den blekaste om vad som sker denna helg heller. Tror jag?
Minns inget just nu iaf.
Skönt men ändå rätt trist.



Men det är alltså typ såhär man skall hållas ca 43 år till?
Jobba, jobba, jobba. Knappt orka ett piss när man är hemma och endast ha två hela dagar i veckan att hinna med saker man själv vill?
Det är väl lugnt om man har sitt drömjobb möjligen eller världens lugnaste och skönaste jobb liksom.
Men om man inte har det, då?
Nää, usch.
Visst man borde inte stanna på samma ställe allt för länge, men hålla på att hoppa runt när man har fått sin "säkerhet" känns inte särskilt hett det heller.
O att vara heltids arbetslös suger det med. Man blir så rastlös.
Om man inte vore så jävla beroende av pengar så skulle man fan nöja sig med att jobba 50%, å andra sidan är det väl ungefär det jag gör men jag är ju där varje dag, kanske inte alltid 8-9 h per dag dock.
Hade varit bättre med 8-9 h varje gång och sedan ledig resten av veckan.
Kunna planera saker, orka med saker, hinna, men nej då:/

Hemskt irriterande!
Irriterande att det känns som att man knappt får välja själv. Knappt bestämma över sitt liv själv.
Iaf  knappt hur du skall spendera mestadels av alla timmar.

Blaaj!
:(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0