Nya tag.

Snart är det dags för nya tag.
Längtar så till den 24e då skolan börjar.
Det märks dock att min arbetslösa tid satt sina små klor i mig redan. Blandat med längtan till att börja skolan kommer också en aning ångest krypande. Ångest över att kanske inte kunna vända tillbaka dygnet tillräckligt mycket så man orkar upp innan 07.00 o orkar hålla sig pigg hela dagen. (Jag har ju dessvärre lyckats bli ett gigantiskt fan av att ta pensionärstupplurar mitt på dagen.)
Ångest över att inte riktigt kunna styra över mina dagar eller ens min tid precis som jag vill.
Men jag vet att detta kommer göra mig gott. Jag mår bättre av rutiner o att ha saker att göra.
Fast just detta att inte behöva göra något. Att kunna sova precis hur länge jag vill för o inte tala om när jag vill...
Det börjar kännas lite för bra.
Farligt att bli arbetslös en längre tid I tell you! Nu har det iofs "bara" gått lite över 3 månader men ändå... Redan? Kanske är för att det mer känts som en lång semester än långtidsarbetslöshet?:)
Fast det var då fan en tråkig semester isf.
:)

Senaste veckan känns det som att jag på ngt vis tagit en liten paus.
Energin bara pyser ur mig.
Skulle träffat tjejerna i Linde o grillat o haft det supermysigt o trevligt i tisdagskväll. Jag orkade bara inte flänga dit. Åkte till F-bro i måndags o blev kvar där tills i onsdags. Orkade inte ta mig därifrån till tex grillningen. Förlåt tjejer, men nästa gång:)
Det enda jag ansträngt mig med är massvis o timtal med skogspromenader. Plockat blåbär o kantareller med familjen.
För o inte tala om massa kortspel.
Mumma säger jag, Mumma till youghurt med blåbär i imorgonbitti! Bara det är ju en anledning o sova nu:)

Imorgon vankas det egentligen bowling med bl a Linn o Made, men jag vet i ärlighetens namn inte om jag har energi? Fast mest beror det väl på cash antar jag. Finns inte mycket av varken det eller just energin.
Men på lördag blir det iaf att samla energi för babyshower o partaj. Jennie skall visst ha babyshower för "lillen" som snart dimper ned som en paket på posten, självklart med hjälp av storken, ja:)  Tack. Trevligt o bli bjuden:)
O på kvällen vankas Pörnipörni gummans födelsedagsfest.
Grattis i förskott darling!
O på måndag fyller farsgubben år också, grattis grattis kära pappa!
<3

Sen jag kom hem igår morse har jag praktiskt taget bara suttit framför datorn. Jag är på ett uppdrag. Ett nördigt uppdrag därför har jag suttit o format ögonen efter dataskärmen, snart ska jag slutföra uppdraget men ännu får inte ögonen vila.
"Uppdraget" berättas det inte mer om då det oftast infaller väldigt ljudliga snarkningar i rummet när man börjat tala om det bland folk så, hah. Spel, spel, spel säger jag bara. O uppdraget är enbart fixat av mig. Nu jäklar, Nisse!:p
Får faktiskt passa på eftersom att skolan faktiskt börjar snart, som sagt. Då kommer jag nog inte hinna med massor.

Fast förutom att sitta här o häcka har jag ju faktiskt, idag, hunnit med o vara lite med Linn:)
Vi hann gasa ut till marieberg o pyssla med diverse, dricka kaffe o spela Scrabble hemma hos henne o så fick jag snällt vara med när bilen hennes genomgick besiktning, gick väl sådär antar jag? Men inte hela världen:) Förutom att man som vanligt får slänga pengar på problemet för o få ngt fixat.
Pengar, pengar, pengar, ständigt o jämt.

Hoppas jag o lite andra vänner hinner ses innan allt drar igång. Blivit lite dåligt med det på senaste.
Men en av anledningarna vet du ju, baby. Kanske inte den bästa ursäkten, kanske inte en bra eller ens okej. Men så är det.
Vi får ordna det ngn veckodag isf, eller så får jag leka vuxen för en dag o vara med ändå:) O dessutom blir vi ju snart "grannar" så!
Vore trist o glida ifrån människor nu.
Det gäller även lilla Nora-Linda.... Jag vet inte hur det är att vara mamma. Så är det, men du måste ju kunna komma ifrån o vara med någongång?:( Nej, jag är inte världsbäst på o sätta mig på bussen heller. Men det börjar gå lite väl långt emellan, o jag anar det inte kommer bli så stor ändring inom den närmsta framtiden heller:(
Saknar dig. Thats really all I wanted to say.

Vad har mer hänt? Ja blivit lite bio med Linn, Martin o Jenny. "Baksmällan"- den var sådär. Klart den var lustig o hade sina roliga stunder, men I've seen better. Much better.
Men en trevlig stund i goda vänners sällskap, det räcker otroligt långt bara det.

Systerdottern Josefin tyckte att hon skulle hacka lite grönsaker i förra veckan, o hon tyckte att det gör man bäst med pappas/morfars köttyxa. . . .
(Och nej det låter som en 2 meter bred riktig jävla best till yxa som man ser a'la massaker, och nej så farligt är det inte:)
Vips så hade hon huggit av halva pekfingertopper....:(
Blev till o lämna av lille Jonis hos mig o köra henne till akuten för kära systeryster. Gick trots allt bra, dem trodde att den skulle ramla av så småning om, dvs halva toppen.... Men nu är dem inte säkra längre. Hoppas den får stanna o blir bra igen.

Idag ringde systersonen istället o berättade att dem var påväg till Linde lasarett nu istället. För nu var det hans tur. Han hade halkat o slagit huvudet i pappas/morfars kassaskåp minsann.
Oj, oj, oj. Där har vi två vildingar. Alla ärren dem redan har. Hoppas dem slipper fler o hoppas att det inte blivit någon "bestående" skada i/på Jonis lilla huvud:/
 Är ju faktiskt jag som är född fredagen den 13e, men man kan ju börja undra:)
Fast allt passar väl in ändå. Trodde faktiskt att jag befann mig i "badrumsscenen"(om jag minns rätt rum? Hah) i "Huset som Gud glömde" när jag besökte mor o far. Det är ju på landet o fluuugorna äääälskar landet, ja.
Men satans helvete vad många det är?!
Höll på att bli galen. Trodde det var någon inspelning av "Huset som Gud glömde 25" eller liknande.
Det var visst inte det. That I know of?:o

Imorgon kommer bror o hälsar på mig o hjälper mig pyssla lite, trevligt, trevligt!:)
Nej, nu får det snart bli dags o lägga sig o se på film o bara njuta av min egna alldeles underbara säng.

Kommentarer
Postat av: Linda K.E

Jag saknar dig också. Så sjuhelvetes mycket. <3

2009-08-20 @ 23:04:22
URL: http://cummis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0