Cyklande flugor i okristlig tid.

Nu när jag för engångs skull inte har en cykel som kan användas flitigt kan jag för första gången på riktigt faktiskt uppskatta blåsten som härjar utanför fönstret just i detta nu. O har härjat hela dagen lång.
För har man en cykel som används ska man såklart alltid ut o cykla när det blåser för kung o fosterland. O är det motvind på vägen till målet o man glädjs över det faktum att det kommer vara medvind påvägen hem så blir man som vanligt väldigt blåst(haha.)för det är tamejfasiken alltid precis lika mycket, om inte värre, motvind hem. Hur går detta ihop kan man undra? Är det så för alla eller är det min personliga karma som visas i moder naturs infall o handlingar?
Ja i vilket fall så är det just nu väldigt mysigt med blåsten. Känner en aning höst i det hela. Fast jag vet, jag vet det är "bara sensommar" men ändock är det fasiken lite höst i vindarna. Sådeså!
Rätt mysigt faktiskt, får direkt lust att sätta fyr på lite stearinljus o göra mig en stor kopp te.
Varför alltid te? Jag tycker det är väldigt gott men dricker det aaaaldrig. Varför dricka te när man kan välja kaffe liksom?
Men det är väl ngt med höstmys o te helt enkelt, I guess.

Nog om det. Ännu en helg är förbi o den har varit väldigt trevlig.
Lite vinande o skitsnack med vänner i fredags.
O  "babyshower" hos Jennie med massa trevliga damer i lördags, tack för en trevlig stund o mumsigt o stoppa i sig:)
(Får försöka vara duktig o göra bloggen lite roligare med o sätta ut bilder sen orkar fan inte föra över det från mobilen just i detta nu, har blivit otroligt dålig på det hela. Var en hejjare på att uppdatera min bilddagbok förr, nu är den mest tom o tråkig... Men ska bli bättring.... Någon gång... "Jag ska bara....."- först:})
Sedan hamnade man hos Pörnibaby som fyller år.... Imorgon tror jag bestämt?
Grattis till 24 jordsnurr darling!<3
(Tror åldern stämmer, va?:)
Trevligt var det iaf, o med mycket alkohol i kroppen hamnade man på O'learys efter det var trevligt det med:)

Idag har jag väl mått som jag förtjänat antar jag, eller egentligen inte jag tror faktiskt jag egentligen förtjänar att må sämre än jag brukar göra dagen efter. Jag är inte ngn smådrickare skulle jag påstå.
Nu menar jag inte att jag dricker jämt, men det blir minst en gång per helg o inte i de minsta mängderna så egentligen borde jag väl vilja dö "dagen efter". Jag kämpar mest med diverse kräkkänslor, otrolig trött/seghet o ett extremt behov av att peta i mig allt man inte borde peta i sig för o inte tala om lite småångest som gör att mina persienner är nere hela dagen igenom, jag vill helst inte vara kontaktbar för någon. Jag finns inte, det gör inte du heller, låt mig vila i frid, typ:)

Dagens mål är iaf uppnått: köpt pizza för cash jag egentligen inte har o kräkts upp den. Köpt chips o dipp för pengar jag egentligen inte har o vräkt i mig allt. (Nej så illa är det faktiskt inte varje helg/dagen-efter)
Bara att bocka i denna helgs "FÄRDIG" ruta nu då.
Äckligt, men välkommen till den vanligtvis så otroligt glamourösa dagen efter. Så nu sitter man o undrar som vanligt, varför dricker man? Varför trillar man dit varje helg? Haha. O tro mig tankarna på vita helger har funnit där, bara det att... När helgen väl kommer har man glömt ångesten o illamåendet så.. :
-"HERE WE GO AGAIN; YEAH!"
Så lagom kaxig, ofcourse!

Nog om äckeldricka, o halvdant festande iaf.
Imorgon bär det av igen. Då ska jag till broa o hälsa på.....

Flugorna igen.
Kände att jag saknat surr-vrålandet runt om mig alldeles för mycket.

Tack men nej tack!
Lär väl få fler lila/rosa cirkulära utslag på kroppen av ngn jädrans bit-insekt igen. Jag har väl bott där i 20 år? Vad är det för aggressivt djur som tillkommit i skaran på senaste månaderna, då?
Argh!
Och nej, om min syster skulle läsa detta så kommer jag säkert få höra "Meh, vilken stadsbo du blivit dåååå!"
Så är det faktiskt inte, det är faktiskt så att jag ärligt talat inte gillar flugor. Aldrig gjort. Jag uppskattar heller inte de olika bit-insekterna som surrar o hugger så fort de får chansen, dessutom IGENOM kläderna, hur skall man då ha ngn chans i världen o skydda sig?! Dessutom är de jävligt fega, dem ger en inte den minsta chans till o få försöka bita tillbaka. As.

Skall möta upp farmor imorgon för o åka o gratta pappsingen som fyller år imorgon:)
Hela 61 år blir gubben.
 Usch vad hemskt o skriva gubben!:o Min pappa blir faktiskt inte äldre. Mina föräldrar är ju faktiskt sådana ovanliga föräldrar för dem kommer aldrig, aldrig, aldrig o dö. Sådeså.
Så pappa är medelålders, kommer han alltid att vara.


GRATTIS ÄLSKADE, PAPPA!<3
(Du är underbar som bjussar på smörgåstårta också!:p)

Nej om man skulle gå o ta sig några bloss o sedan lägga sig. Bussen går ju okristligt tidigt så.
O farmor tror väl att jag kommer försova mig så lika bra att försöka motbevisa tanten:)

BTW, imorgon är det bara en vecka kvar tills...... Skolan börjar!.o
Ojoj, tiden ränner förbi o jag hinner nog bli bra nervös under den kommande veckan. Veckan som bara är i väntans tecken.
Huvva.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0