Årets Ullareds-resa avklarad!

Och fy fan vad skönt att vara hemma.
Snoooorkallt i bilen hela vägen ner. Farsan förstod inte riktigt hur han skulle fixa det bättre, relativt ny bil för honom så. Fötterna är trots allt kvar o fungerar, trodde jag aldrig!
Var inte hysteriskt mycket mer folk även fast julen närmar sig, så farsgubben hade rätt. MEN det var ju dock ungefär lika mycket folk som alla andra år jag varit där så, det är illa nog. Jag skippade en hel del jag tänkt kolla efter. Luften bara gick ur mig och jag orkade inte trängas med alla shoppinggalna.

Men lite blev det. Lite plagg som jag är helt nöjd med! Dock inte de traditionella träningsbyxorna/mysbrallorna jag köper varje år, men men....
Snygg bh, äntligen. Har behövt en ny ett tag, men ska köpa på mig fler på stan på mellandagsrean, rea eller ej.
Kan aldrig skada att ha hemma.
Fick tag i en het kimono i svartvitt leopardmönster-satintyg. I love it! Sen hur man ser ut i den?
Ja vafan det har inte med saken att göra, o att den inte håller värmen alls, ho ho... Men ja.
Som sagt var ni vet ju mina planer. -20 kg...-harkel-
Sen blir det ju alltid massa rakhyvlar o diverse bra-att-ha-hemma-grejjer.
Någon julklapp. Skall bara vänta in de sista på posten, then I am done!:)
Satan så skönt.

Trist att pappa o jag är alldeles för lika from time to time. Smågnälliga från o till, dvs mest när trötthet eller kyla o diverse slår in.
O lika envisa o på hugget så det lätt blir gnabb i bilen.
Jag har ju läst om att undvika sådant, haha. O i yrkesrollen kommer jag nog klara det bra, men privat-i hemmet.... Hm.
Pappa o jag är som sagt lite för lika i att ha lätt att tända till... Men han är gammaldags o jag tycker inte alls som honom ibland så... Då slår det gnistor o om-blickar-kunde-döda-ögon-möts... Fast kanske inte så illa men typ...:)
Men han är guld ändå:]

Men dagen har varit okej. Mor, far, syrran, brorsan o brorsans polare Pierre o jag. Helt ok!
Men vi vill i framtiden åka på sommaren som vi gjorde förr. Vintern, kall bil o ständigt vänta in folk ute... Går fett bort.
BLÄ!
Tänk om man dessutom kunde boka Ullared för en dag o få gå där utan annat folk? Eller iaf utan hälften av dem. Vore ju för bra!
Men i det stora hela är Ullared kul o bra, men inte det ultimata så.. Jag vill nog shoppa vidare på stan:)
Ska se till att göra det också.

BTW, skitbra att katterna blev tokiga i den lilla leksak jag köpte till dem. En söt sjöstjärna med pingla på en pinne som de kan skutta efter...<3
Kan ju inte komma hem utan ngt till mattes bääääbisaaaar!

Har precis plaskat färdigt i badet nu... Flytande värme!:) Behövdes verkligen efter denna färd. Ska nog strax lägga mig o sova också, känns som jag börjar dra på mig ngn slags förkylning:/ Hoppas det bara är brist på sömn, för mycket kyla osv som spelar in just ikväll.
Imorgon får vi se om jag kanske kan få chansen att fika med Nora-Linda, yaaay!<3
Annars är det andra vänner som skall träffas o julmysa... Kanske det, då? Eller bara mysa hemma.
Färga håret o köra lite inpackning så att det blir lite omhändertaget skall också ordnas.
Sen självfallet städa, ojoj. Sen drar jag mot F-bro på onsdag så.... Måste ju fixa systemet också iofs om det skall drickas på juldagen hmmm. Har verkligen ingen koll på vad man eventuellt ska göra på juldagen eller nyår, men har iofs inbjudningar så... Får titta över dem o se vad man kan skramla ihop för planer:)

Nighty night!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0