Åh-håååå.

Och jag blir så besviken o arg på a-kassan.
Jag o säkert mer än halva Sverige.
Inte fått ngt besked ännu o det börjar fanimej närma sig "löning" så att säga.
Vet dem har tagit tag i ärendet då dem begärde komplettering, men jag har skickat in det för fan.
Dem har fått samma papper förr för fan.
Sätt fart för fan.
Ge mig lite cash o betala tillbaka till stackars pappa som jag behövt låna av för fan.
O gör så jag slipper låna av honom denna månad för helvetet!
Come on nu då, dem kan ju iaf skicka papper om vad som pågår o om det är på G eller ej?
Det är väl det minsta man kan begära att få veta vad som pågår?
Nä istället för o skicka ut pengar, skickar dem ut räkningar.
Dem försöker rätta till sina egna misstag, bara för att jag allt som oftast fick betala in låga avgifter när jag jobbade för dem inte kunde läsa papprena... Så kommer det tillbaka to bite me in the fucking ass nu.
För nu när jag verkligen ÄR arbetslös ja då har dem "rättat till det" så nu betalar jag höga avgiften?
HALLÅ!
700:- till arslena denna månad? Ja man tackar.
Då kan ni ju vara så förbannat vänliga och börja betala ut också så att man har rååååååååd?
Åh dem gör mig så arg, går man på soc brukar man iaf få veta om man får pengar.
PLUS!
"Det är för närvarande många som ringer vi ber dig därför återkomma senare"
INTE OKEJ!
Jo om det varit ngngång ibland, men det där hör jag jääääämt när jag försöker nå dem, kan dem skaffa medarbetare som antingen slutar ta kafferastet all the time o anser att man jobbar om man sitter o stirrar in i väggen hela dagarna typ?
Eller skaffa fler så man kan komma fram o fråga om saker?
Dem har för fan tagit största jävla smällen då dem är för industriarbetarna, var det inte något som sa dem att dem antagligen skulle få häcken proppfull när krisen dök upp? ÅHHHH!

Aja, jag vet att det inte hjälper o sitta o gapa om men det tänker jag tamejfan göra ändå. Jag gnäller ju om allting annat varför inte detta?
För nu börjar det gå utför, har lyckats o hållt mig flytande jävligt bra hittills. Mer än bara flytande.
Och snart börjar CSN droppa in, även om man blir fattig då med men då har man iaf en viss säker inkomst.
Blir så jävla trött.
Don't let me fall down nu för helskotta.
Kan 2 år springa förbi så man kan börja få en normal lönjävel? Tycker egentligen inte 2 år är så mycket men nu börjar det kännas som en jävla evighet.
SUCK!

Perfekt att man beslutat sig för o dra till Ludvika i helgen när man egentligen borde spara varenda litet ruttet öre, men för faaan.
Något måste man ju få göra. Kostar en del o stanna hemma o dra ut här i Öret också.
Men vill gärna träffa Kicka, så länge sen sist.
Staffan vore också roligt o se, ännu längre sen sist.
O kanske träffa på Jesper också, nya bekantskaper är alltid trevligt ;)
Jag åker iallafall om inget drastiskt ändrar saker o ting.
SÅDESÅ!
Så pass vuxen tänker jag bestämma mig för o vara just i detta ögonblick. Jag har beslutat mig o göra en sak då tänker jag göra det, o jag får ta konsekvenserna.

Igår hade jag besök av Linn här hemma, mycket trevligt. Längesedan sist då hon flängt runt på alla sina äventyr:]
Mycket skratt, mycket kaffe, mycket rökande. That's the way we like it! Hah:D

Men hade även en tvätt o städdag innan det igår. Halv städdag iaf, hann/orkade inte skura alla golven, suck.
Men jag tog tag i o skurade balkonggolvet iaf. Hur fan kunde det bli så skitigt? Okej, aska and shit men ändå?
Jävligt snuskigt, o väggarna på balkongen? Bläää:(
Syns man bor i stan bredvid en rejält trafikerad väg. Får ta tag i det ngn dag:s
Men diskade o dammsög överallt iaf:] Så ser rätt hyfsat ut nu men katterna lär väl dra fram allt jag missat förstår jag, brukar vara så.
Min egna städpatrull som gör mer skada än gott, haha.
Tappade en oliv på golvet igår kväll, såg inte alls vart den tog vägen under databordet, tänkte jag skulle vänta tills idag då jag såg ngt o orkade leta.. Men Lukas tog tag i jobbet o drog fram den igår, o han är galen i oliver så jag fick ju ha sönder den åt honom så blev han nöjd sen, hihi. Men oliven dök fram tillsammans med en armé på ungefär 57 dammråttor jag hade tänkt ignorera då det trots allt är under databordet bland alla sladdar men Taaaaaaack ska du ha Lukas för att du påminner mig......:s
Hehe.

Ska sitta här ett tag till sedan är det dags att dra över till Linda o fika med henne o Jennie. Trevligt, trevligt!:}
Skönt o ha ngt litet o pyssla med under dagen som inte innehåller städning. Skönt o komma bort lite också så slipper man sitta hemma o bli arg på allt som har med den s k ekonomin att göra :(

 Och imorgon väntar jag besök av Styrman, Emma, Lena o förhoppningsvis Linda o Valle. Men de sistnämnda anar jag inte följer med:(
Men trevligt ändå, folk man inte träffar så jädrans ofta.
<3
Blir väl till o städa en omgång till innan dem dyker in, ett rejält heltidsjobb. Varför kan jag inte bara få lön för skiten också?
Jag arbetar ju med det säkert 40h i veckan? Haha, eller kanske....3 iaf? :p

Usch vad trött jag är:(
Ska väl lägga mig o vila en stund innan avfärd som den jäkla kärring jag är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0