. . .Fascination o förruttnelse. . .

Igår hade jag mig en riktig fixar dag minsann....
Att man aldrig blir av med dessa dagar/perioder i livet då det bara skall fixas, fixas, fixas. O allt hamnar på en själv också.
Hittills har jag....
Ringt o även besökt körskolan, varit o fixat kopior på biblioteket, ringt Försäkringskassan, ringt Länsstyrelsen, ringt CSN.
Pysslat med inskickande av kassakort, även pysslat med postande av kompletteringar till a-kassan som dem begärt typ... 6 veckor efter jag skickat in. (Och förövrigt har dem fått de kopiorna förr, det är jag så jävla säker på så det finns inte, men det vore ju jobbigt o leta lite bland papprena för dem. Suck.)
Starkt jobbat a-kassan!
 
Lika snabba o brighta som vanligt. Fattas väl bara att man får 5,50:-/dag (innan skatt förstås)nu så kommer jag aldrig mer prata med dem.
Skönt man slipper dem ett tag framöver fr o m augusti iaf. Alltid något.


Igår fastnade jag totalt för lite program om Michael Jackson på tv, meningen var jag skulle bänka mig framför burken hela dagen men glömde o missade det mesta...
Men kan inte hjälpa att jag känner mig extremt fascinerad över den människan. Som i min mening  dessvärre gått bort.
Såg att så jäkla många på typ Facebook skrev att det bara var bra för världens barn osv, o ingen förlust. Onödigt som fan.
Vad vet dem? Tycker bara inte man kan säga så om man inte vet det var värsta jävla seriemördare eller whatever.
Säga vad man vill om honom o alla rykten som hörde till. Vilken otrolig ikon.
"The king of pop",
o det tycker jag absolut stämmer. Har alltid gillat hans musik. Sitter o diggar det för fullt nu, haha.... O lär fortsätta ett tag till!
O sicka jävla moves han drar med alltså, shit, haha. Riktigt duktig o snyggt gjort, o han skall ha en jävla eloge bara för att han lyckas ha hatten kvar på huvudet när han drar runt... Ojoj.
Jag hade legat som en svettpöl bara efter ca 2 minuter av hans dansande, plus att hatten hade fallit av så fort jag gått ut på scen:p

OCH jag bryr mig inte ett skit om vad folk säger men..... Inte i början o inte i slutet... Men någonstans där emellan tycker jag fan han var en aning het.
Haha;)

Vet inte hur jag ställer mig till alla pedofil rykten som gått, fanns det några bevis? Då borde han ju åkt dit på det.
Känns sjukt att ngn som sjunger sådana sånger /texter som han gör o blir så glad av barn skulle kunnat göra ngt sådant... Fast visst det skulle kunnat gått över styr, all denna lycka över världens barn.... Men äsch. Vette fasiken om det stämmer. Men hey, vad vet jag? Men inget finns ju iaf bevisat.
Dessutom är han borta o det tycker jag faktiskt är synd, känner att jag lätt velat veta mer om honom. Får väl läsa om honom någonstans. Som typ de flesta andra när han nu är borta.
Han är fascinerande.
Skum o fascinerande.
:)

Igår hann jag med o fika med Åsa som hälsade på här i lilla Örebro. Med där fanns även Linda, Erik o Sofi... O ngn mer dam med sin son innan, minns inte riktigt namnet:)
Åsa som sticker iväg utomlands med sin kille på fredag, fy faaaaan:p
Kambodja, Malaysia, Thailand, Bali o Australien eller hur var det? Jag vill också:(
:p

Idag har jag varit över till grann-Linda o käkat lunch o massa efterätt. Jävligt mums! O jättetrevligt, känns som åratal sist:)
Tack för idag, snart igen....:]
Och tack för toppandet... :D
Nu är mitt hår lika kort igen, haha...:s
Kommer aaaaaldrig komma tillbaaaaaakkaaaaa:/ Heh. Hm.

Och det är så rörigt i skallen min.
Allt som har med utbildningsstart, körkort, vart man borde bo... CSN-cash o göra.....
Kan egentligen inte tänka så mycket klarare förens jag börjat plugga o ser hur allting fungerar o känns.
Jag som vill veta exakt hur jag ska lägga upp allt nu... Åh!

Men en sak är säker... Jag behöver att detta skall innebära någon slags förändring.
Och ja det gör det ju vare sig jag vill eller inte. Träffa nytt folk, plugga o byte av yrkesinriktning självklart.
Men något mer. Jag behöver ngn förändring inombords.
Jag tror det kommer komma med på köpet, men jag vill inte bli besviken. I need it.
Men det handlar om mig själv. Jag är verktyget som vanligt, just gotta learn how to use it typ.
This is it. Dessa 2 år, ska förändra saker. Dessa 2 år skall bereda väg mot bättre tider.
Sådeså!
Låter som om jag lägger alla mina ägg i samma korg, o maybe, maybe...:}

Helgen?
Ja du.... Festa i Öret fredag o åka upp till Ludvika o hänga lördag?
Hade verkligen sett fram emot inflyttningsfesten som skulle varit Ludvika men anade att den inte skulle bli av, fasiken.
Har ju inte hur mycket cash som helst heller, så då hade jag ju tänkt slå två flugor i en smäll. Umgås o festa... Kan vi ju kanske göra ändå, men kul om vi blir 3 o jag blir femte hjulet när dem hålls, hah... Tragiskt. Sitta där helt solo o "titta på".
Vill ju träffa massa folk när jag festar.
VARFÖR

Kan det inte hända något roooooliiigt!? Blir fan förbannad. Är för helvete sommar, vart händer det roliga?
Neeeej. Jag har inte mycket till fantasi själv jag är medveten om det. O heller inte ekonomi för att fixa o dona.
Gör folk saker o inte hör av sig? Eller gör dem ingenting dem heller?
Vet att folk sticker o badar en del, jag hade "turen" o "få" o följa med en gång sedan såg jag på kort att det är "andra" gänget som gäller så... Fuck that liksom.
Men mer då? Grilla o hänga i parken? Ngn större fest hos ngn som har utrymme för det i sin bostad?

Sten ringde iofs idag o frågade om jag skulle med o öla, men vafaan... Brukar satsar på o supa på helgerna, då har man inte råd o supa onsdagar också... Plus att jag gärna tar en förvarning så jag för det första hinner till bolaget.
Gnäll, gnäll, gnäll...
Åh. Suck. Suck. Suck.

Har iaf varit o besökt Power meet, det var kul. Sitta på ett pick-up flak massor av folk, tills det började spöregna på oss. Men för en gångs skull tänkte jag före o tog med paraplyet,  muhaha. Och.....
Det låg självfallet kvar i förtältet när vi begav oss o regnet kom.
Skål för det för fan.

Konstigt man hellre sitte ruppe till o5.oo o glor på serier eller spelar då?
What else is there? Blaaaaj.
Aja, som sagt händer det ngt kul kan ni ju försöka höra av er o bryta förruttnelseprocessen som pågår för fullt i min kompost till lägenhet.
Stop existing - Start living.

"I used to dream
I used to glance beyond the stars
Now I don't know where we are
Although I know we've drifted far"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0