Yaaaaay.

Fasiken så tyst det blev helt plötsligt.

Drog till F-bro o hälsade på o checkade lite grejjs i måndags, sov där till igår, tisdag.
Systerdottern Josefin bestämde ganska snabbt att hon skulle minsann med in till mig o sova över.
Said and done, vi hade det mycket, mycket trevligt. Vi hann med en hel del också.
Hann dra på kissarna koppel o gå ut med dem på gräsmattan lite, Veijron var visst inte lika rädd som förr, dock typ minst 1 år sedan han var ute, Lukas var mer skeptisk till det hela. Hah, inte lika kaxig som han är när han vandrar runt på balkongen dvs!
Vill inte ha dem ute ofta eller länge, vill inte dem ska få mer smak o börja sakna att vara ute:/
Vill inge annat än att dem skulle få börja vara o gå ut men dessvärre är det ju inget alternativ här i stan:(

Men iaf, sedan så tog vi oss en lång promenad för o hamna vid Alnängsbadet eller vad det nu heter. Där jag trodde "pölen" endast var till för barn, den ser ju inte direkt ljup ut men oj vad fel man kan ha.
Josefin dök i o upptäckte att hon knappt bottnade en liiten bit från stranden, moster Anna var tvungen att undersöka, jag blev i puttad o fick uppleva att inte ens jag bottnade. GULD! Ett perfekt ställe att snart återbesöka:)
Efter att vi plaskat runt, sett små ankungar o en yttepyttig liiiiten groda:D så begav vi oss hemåt för att inta lite mat, sedan för att bada av oss i badkaret en aning. Sista men inte minst fick jag läsa lite för söta damen, sedan somnade vi.

09.10 var det dags o dra sig ur sängen o invänta syster Maria o systersonen Jonathan. Vi begav oss upp på stan för att handla, DOM skulle handla. Jag får gott vänta in pengarna som ploppar in från a-kassan imorgon.
Men nu vet jag iaf vad jag ska ha:)
Men efter ca 3-4 h på stan o aningens mycket kaos o skrik efter barn som yrar runt som blådårar o skall ta på precis allt o inget. O då menar jag PRECIS allt.
Ojoj.
Men det har varit väldigt trevligt ändå... Blev rätt trött av det hela. Men nu har familjen åkt o jag kan bara konstatera...
Fan vad tyst det blev.

Imorgon skall resten av familjen dyka in så drar vi till Willys o liknande, ska jag försöka inhandla lite nyttig mat, o samla på mig nu när jag faktiskt har råd!


(Sjukt att jag får mer pengar nu än jag ngnsin fått när jag jobbat. Kan ju bero på hur länge dem segat iofs, men ändå. Sen att mer än hälften ska in på sparkontot är ju också en annan sak:)

ÄNTLIGEN få färga håret, yaaaaay. Jag som hade en tanke om att bli brunett men skiter nog kanske i det? Hm.
Om jag hinner efter det ska jag dra en repa på stan. Spenda lite caaaash.

O så har jag fortfarande en hel del att tänka på, vafaaan. Ångest, ångest, ångest.
Jag vet vad som är vuxet, logiskt o allra, allra bäst o absolut smartast.
 Varför drar sig mina tankar åt andra håller, då? Rebelliska sidan i mig som såklart bara vill göra tvärtom.
SUCK!

Jag blir mest bara förbannad på mig själv. Trött o jävligt less på att jag alltid ska hålla på, så förbannat svårt är det inte att bestämma sig. Inga alternativ försvinner liksom, jag kan alltid ändra mig sen. Plus att det är inte sååå mycket som blir annorlunda. Bara det faktum att jag kommer tjäna in ca 20.000 på ett år o inget egentligen ändrar sig.
DET ÄR SMART!
(slippa behöva leva som en jävla student, haha...Vilket jag kommer vara men behöver inte leva som en:p.)
Jag har fan stora problem när jag går in på en pizzeria utan att ha funderat ett tag innan, hah... Hm.

Nej nu ska jag lägga mig o sura framför ngn serie o försöka vila upp mig efter familjebesöket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0