Allfixare Eriksson!





Idag är det fix-fix-fix!
Eller mjae, egentligen inte så jädrans mycket som blir gjort. Men känns bra o skriva så i vilket fall.

Har traskat upp på stan o köpt nya lysrör o glim...hm, ja ngt tillhörande:p
Så jag har fixat in de nya lysrören, vilket var enklare än jag först trott. Tog hundra år innan jag förstod hur man öppnade till de gamla o ytterligare hundra år innan jag förstod hur man tog ut dem, haha.
Tack för internet som berättade för mig att du vrider ett kvarts varv sedan drar du ur dem. Avancerat värre! Hah!
Men nu slipper man få slaganfall så fort man tänder lyset på toaletten iaf.
Puh!
((Dock sade min syster att det är sådant där som fastighetsägarna fixar eftersom det tillhör det fasta möblemanget så att säga, men hur stor är chansen att dem skulle dykt upp innan imorgon? Inte så stor så... jag bestämde mig för o fix it myself.))

Var även in på bolaget o köpte lite mumma-dricka!
Äntligen lite cider, den lyxen hade man inte direkt på festivalen. Fast o andra sidan diggar jag i vodka o "drinktillbehör" som jag hade med mig, men några dagar med samma blandningar kan göra en trött på vad som helst.

Har även skruvat o haft mig med dammsugaren som inte riktigt vill suga så hårt som jag vill, haha, hur det nu låter:p
Men framgången där blev inte så stor så det fick gå ändå, hah.
Rent blev det, någerlunda:p
Nu fattas det bara att jag lägger mig o krälar runt på alla fyra o skrubbar järnet, moppen jag har är ju praktiskt taget helt värdelös så... Jag ska kräla.
Ska ge mig på delar som man oftast ignorerar, dvs jag oftast ignorerar iaf. Typ... Sopskåpet osv.
Huvva.

För några veckor sedan gjorde jag rent avloppet i badrummet, då det var en hel topsförpackning i rören:s
Så duktig man är på att hålla koll.

Men ja, slutsatsen är att....
Det var alltså såhär det var att leva utan karl?:}

På så sätt kan man nog sakna lite manliga händer.
Eller ja, haha, finns väl fler sätt ;)
Men vore skönt att bara få skrika till när ngt är trasigt eller behöver fixas så har dem ngt att pyssla med.
Mest rädd är jag om något händer med datorn, det kan jag nog garanterat inte fixa själv... O det tar tid o få hit mina mästerfixare från F-bro.
Då jag bl a är utbildad svetsare tycker man ju att jag o händig borde gå hand i hand, men jag kan tala om att så är inte fallet. Jag önskar det vore så. Kan väl lite om plåt, verkstad o skit, om ens det, men inte mycket om övrig händighet.
Fast på ett eller annat sätt brukar man ju få det gjort i ren jävlaranamma-anda. Tur är väl det.
Det som fattas är att borra lite i väggarna o få upp lite stuff. Har ju förr bott i hus så då har det ju varit träväggar o bara att hammra på men det fungerar kanske inte lika bra nu, därav kalheten på väggarna i denna lilla garderob. Men men.
Tids nog. Om man bor kvar så.


Anledningen till denna större-städ dag är att familjen dyker in o fikar en sväng imorgon o är lite extra snälla mot mig då jag fyller 23.
Kommer bli trevligt att få träffa dem, men i övrigt så är det ju inte direkt något särskilt med att man fyller år längre. Skulle gärna vilja att det var något speciellt o extra roligt, men snart så går det ju bara utför på alla plan i o m födelsedagar, hah. Hm.
Ska även fixa ihop lite förfest här hemma... Haft ngn pytteliten förr, o denna bli inte direkt särdeles stor. Bjudit in några stycken o hoppas att alla dyker upp så festar vi, har det roligt o så drar vi oss utåt mot stan sen.
Men skönt att slippa ta sig någonstans o kunna pyssla iordning sig själv här hemma.


Måste även meddela att jag lyckats med 1 av 2 iaf.
 Blivit antagen till folkhögskolan till hösten!
Grattis till mig på fler än ett sätt.
 Nu väntar jag tills mitten/slutet av nästa vecka då den andra utbildningen skulle höra av sig. Den utbildningen är nog högst prioriterad, klart som fasiken det är den man får vänta på.
Men hur som haver så kommer jag återgå till plugget i 2 år till hösten.
Skönt med en totalt ändring i yrkeslivet.
Fattigt o jäkligt men jag är helt säker på att det kommer bli så sjukt värt det.
Kommer bli spännande o förhoppningsvis träffar man massor av nytt, trevligt folk.

Yeah, en av pusselbitarna hoppas jag:}



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0