...Dags för förändring!...


... Jaha, ja...
Imorgon kör man antagligen sista arbetsdagen för veckan o antagligen sista dagen på Systembolagets varudepå på ett litet tag.
För om allt går som det skall så ska jag iväg o skriva kontrakt för mitt nya jobb imorgon kl. 14.oo!:D
Äntligen!
Äntligen!
Äntligen!

Dock endast 3-månaders kontrakt till o börja med. Men vafan, det är 3 månaders heltid, skiftgång så lite pengar lär det allt dra in.
O om 3 månader är sommarperioden kommen så om man skött sig så... Kanske man kan få stanna typ 2-3 månader till?:)
Ska inte hoppas på för mycket men det är ju en tanke... Och det är väl målet om jobbet är okej att pyssla med, o jobbarpolarna duger dvs:}
Tänker försöka att inte vara allt för kräsen... Behöver cashen. Med tanke på att det som tur är är bra mycket bättre betalt än dem jag jobbar för nu.

Jag har inte fått min "cp-kassa"-lön ännu. Den dyker in på kontot nu i slutet av mars, och redan är jag trött på att ha dåligt med cash...
(Kan också ha ngt med att göra att man fått stoppa undan denna månad så man kan överleva när det lilla väl kommit in på kontot.)
Haha. Man börjar bli bortskämd minsann! :s
Har ju alltid gått på soc o försäkringskassan förr o deras "bidrag" är ju lägre än t o m min "cp-kassa"-lön kommer bli... Pengar är inte bra att vänja sig vid:/
Man vet aldrig när dem försvinner eller tas ifrån en:(

Men bara inget går åt helvete innan imorgon kl 14.oo o helst inte efter heller:p Så ska jag väl lyckas fixa kontraktet som håller mig flytande i ca 3 månader till. Det känns otroligt bra.
En jävla sten som fallit från bröstet. Bara jag klarar arbetet o det är okej så...!
Inge fel på arbetat jag har nu egentligen, men det tar kål på mig att få 2-3 dagar i veckan... Börjar ju falla ur hela jobb-rutinen...
Plus att pengarna man tjänar aldrig skulle räcka om det fortsätter såhär... Och det är hemskt att inte veta om man kommer överleva någon månad in i framtiden:(

Vet en hel del människor som sökt denna tjänst.... O jag är redan klar för kontrakt-skrivande.
Sådant brukar inte hända mig.
TACK!


Idag kom morsan, farsan, brorsan, syrran o systerdottern till mitt jobb o hämtade massa trälådor(dvs tomma vinlådor)...
I o m att jag nu förhoppningsvis gör min sista dagar på bolaget så är det väl nu det bör ske.
Så dem har varit här o fikat hos mig mycket trevligt... Dock lyckades pappa såklart få mig upprörd genom att dra upp A-kassan o ens rättigheter till att stämpla blaha blaha.... Då jag ska stämpla upp en del.... "O att man inte ska ge sig..."
Men skiiiiitlätt att argumentera med dem när man inte kan ett skit om något som har med anställningar , stämpling o fan vet allt att göra.
Har inget att tjaffsa om ännu men om dem skulle börja gnälla om saker o ting. Vi får väl se.
Blir bara irriterad av att tänka på dem.... Dem som har telefon tid 9-11 må-fre o varenda gång man ska försöka få tag i dem under fjutt-timmarna så hör man aaaaaalltid "blaha blaha blaha för mycket samtal/överbelastning... blaha blaha... var vänlig försök senare."
Helt otroligt. Jävla IF-Metall.

Så imorgon blir en "jobba-lite-sedan-hinna-med-allt-o-inget-på-stan-o-andra-ställen-med"-dag.
SUCK!
Efter jobbet blir det till att försöka hinna dra förbi arbetsförmedlingen o fixa lite papper till den uuuunderbaaaaaara a-kassan. Skriva kontraktet o snoka reda på resten av jobb-detaljerna, sticka o hämta arbetskläderna.
Det värsta är att jag jobbar morgon, lär inte träffa de flesta av mina jobbpolare som jag gillar. Lär knappt hinna säga hejdå:(
Kommer sakna er:(
Men vi ses säkert ngnstans igen, annars blir jag ledsen:/

Snart är det minsann helg också.
Frågan är vad man ska pyssla med, då?
Jobbpolarens band har releaseparty på fredag, men vet inte om jag orkar dra dit....
Hade tänkt ta en myskväll hemma då:}

Lördag- Födelsedagspartaj eller lite mysa-dricka-snacka-skit-hemma-kväll hos Linn?
Vi får se lite närmare när jag vet mer.


Nu på kvällskvisten fick man finbesök av Linda o Esa också. Trevligt, trevligt.
Hoppas det går bra på "kursen" så att du trivs med eventuellt blivande yrket, så du kan börja jobba äntligen!:D

Känns skönt att... Saker o ting kanske äntligen börjar falla på plats.
Nytt boende. Nytt jobb. Nytt......"Sällskap";)
Hihi.
Detta säger jag faktiskt utan att ta ut ett skit i förskott, men vore en underbar tanke att pusselbitarna skulle börjar falla rätt. For once liksom.


Nähäää, dags att ta igen lite sömn då kanske.

Kommentarer
Postat av: Linda

åh ÅH ska genast skicka sms till dig =P

2009-03-11 @ 21:57:52
URL: http://skrinda.blogg.se/
Postat av: Linda K.E



åh haha jag vet preciiiiis hur det är med pappor som försöker säga åt en att sticka ut armbågarna ! haha. :D

GRATTIS TILL NYA JOBBET BABE !

Du är så duktig.



tänker på dig. ciao ! <3

2009-03-12 @ 08:47:35
URL: http://cummis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0