Abstinens.

Idag har jag lidit av o lider fortfarande av en grym oliv-abstinens.
Brukar alltid ha en hel del burkar med oliver hemma. De stora favoriterna är med vitlök i, eller mögelost.
Men i det stora hela... Så länge det är gröna oliver så är det lugnt.
Brukar ta det när det handlas på Willys, men iom att mor o far varit bortresta har det inte blivit av lika ofta som det brukar. Ofta som i 2 ggr månaden istället för 1 denna månad, tror bestämt det var Linn som agerade shoppingpolare o chaffis.
2 in 1 so to speak...<3
O nu har jag iofs fått in min cykel igen men jag lär mig minsann av mina misstag.
Vareviga gång jag cyklat iväg för att köpa 1, 2 eller kanske max 5 saker på Willys förr...  Har det tamejsatan alltid slutat med att jag handlat för x antal hundra kronor. Blivit besviken på mig själv o fått konkat hem allt på de sätt det väl går. Hem kommer jag alltid, men då har jag svurit o nästintill ramlat omkull av all tyngd o diverse, haha.
O det slipper jag gärna. Nu vet jag ju att annat folk(med BIL) faktiskt åker iväg o handlar på billiga ställen o jag kan följa med.
Men varför handlar jag då inte bara på ICA bredvid mig?
Ja det kanske man kan fråga sig! Jag slösar ändå så mycket cash på att småhandla där. Jag tycker oliverna är rätt dyra där i jämförelse så det är en ren princip sak. Så jag får skylla mig själv att jag inte sitter o mumsar massvis med oliver nu, I know.
Men om jag köper en sådan där ynklig liten burk med 3-400g i... Det tar ju slut på en dag!

Den längsta diskussion jag haft(med mig själv) om oliver på länge detta tror jag bestämt. Men nu räcker det.
Allt jag ville komma fram till var egentligen att... Jag är förjävla sugen på de gröna små godingarna!
Precis just nu
.


På tal om besviken på mig själv... Idag var vi på studiebesök på Rällsögården, ett behandlingshem mellan Lindesberg o Kopparberg mellan 10.oo-11.3o... Sedan fick vi åka hem, underbart! (Intressant o bra besök, förövrigt.)
Men jag hade eeeeenkla små saker på schemat.
Jag skulle ut o pumpa cykeln o sätta på namnlapp på hojen då hyresvärdarna skall göra en rensning bland cyklarna... Men icke, då... Inte ens det tog jag tag i. Men gick ner till affären för o köpa mjölk o satsumas... Ja det gick tydligen an? Vafaan.
Aja, jag gör det imorgonbitti om jag ens ser ngt där ute på baksidan.

Nu är jag så sjukt uttråkad.
O jag skyller på bajset att man(läs jag) inte ens vågar ladda ner längre:/ Finns inget nytt o titta på... SUCK.
Orka streama, de videos som har bäst kvalite o är relativt nya är begränsade minuter man får titta sen vänta x antal minuter o det orkar jag fan inte med. Får snoka reda på ngn bättre sida.
Någon med utmärkta tips?

Äh, mot bingen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0