Produktiv.

Dagens ord om mig själv av mig själv: Produktiv.

Började dagen med att dra till systembolaget. Fortsatte dagen med att tvätta och städa här hemma. Dock har jag ignorerat skurandet av eventuella golv. Man ser fortfarande lite glans från där Linn tyckte det var ett bra ställe att tappa ut 35 liter öl, hehe... Men det får bli en annan dags problem. Syns knappt så för det otränade ögat... Finns inte problemet:p
Tagit bort damm från element... Och bara för att jag skrev det så kom jag på att jag glömt ett element. Morr.
Diskat, skurat av lister på vissa ställen som blivit snuskigt dammiga:s Tvättat av skåpluckor o kyl&frys. Utsidan.
Insidan blir även det en annan dags problem.
Gjort rent "golvbrunnen" till duschen. Vikt tvätt. Burit ut en årsförbrukning av sopor känns det som.
Bäddat om... Duschat.
Nu får det vara bra för idag.
Sitter här o coolar ner. Skall strax börja pyssla mig iordning inför kvällens förfest o utgång.
Syrran är påväg in till mig. O Linn dyker upp vid 19 så går vi i samlad trupp till Jossan, My o Pörni här på norr.

Var fan inte alls sugen på att dra ut denna helg, Men syrran meddelade att hon minsann var det så bara för en annan att "Take one for the team so to speak". Kunde väl varit värre saker det handlat om så. Ho ho.
Men det skall bli trevligt.
Och jag är väldigt, väldigt glad för att den mycket smarriga Julecidern äntligen är här igen!

Blir lika glad över det varje jul.
Roligt med lite säsongsgrejjer, så man får byta o testa lite annat. I övrigt/vanliga fall tycker jag nog att det inte finns allt för många olika cider att välja på... Om man inte börjar ge sig in på de torra, mycket dyrare cidrarna som ändå oftast smakar som en blandning av vin o champagne eller  liknande.
Vilket i min smak inte riktigt är lika gott som de sötare. Fan förr klarade jag absolut inte av cider för det var så sött, nu avgudar jag vissa av sorterna. Tänk så det kan gå:)

Ännu en sak jag är väldigt glad över är att min cykel äntligen är fixad o användbar igen.
Tack kära pappa<3
O välkommen hem till dig o mor. Det var fanimej på tiden!
<3

Cykeln.
Enkelt fixat med en rondell. Sen att det numer ser ut som att jag eventuellt snott cykeln,
(då farsan kapade av halva låset så att säga... Så den andra halvan är kvar... Dvs ena sidan är hel o kvar medans andra är halv.
(För den som bryr sig så mycket att den faktiskt funderade på hur det kan se ut:) )
Det är en annan femma. Får vara snabb som blixten o sköta mig med lysen så att farbror polis låter mig vara. Fattas ju bara att dem skall beslagta cykeln nu också. Ho ho. Nej tack. Nu får det vara med problem på den fronten!
Så jag antar att det är dags att bli vuxen o börja jobba igen nu då. Suck.

Aja, shit the same. Trevlig helg på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0