Säkert!

Hörde idag på radion att Steven Tyler från Aerosmith tydligen skulle fått sparken...
Säkert sant, han är säkert en jävla diva av all framgång o kändisskap.
Men därmed inte en dålig sångare.
Så som han sa att "Aerosmith nu söker en ny sångare..."
Ja, jo men då får dem väl helt enkelt byta namn o "bilda en ny grupp" för Aerosmith utan Steven Tyler på sång? Sääääkert liksom? Ain't gonna work.
O det spelar väl egentligen ingen roll Aerosmith eller annat namn, saken är densamma. Men det är en princip sak. Aerosmith är bandet med Steven Tyler. Sen är jag iofs så dåligt påläst så dem har säkerligen haft andra sångare förut också, men för min del är det Steven som är hela grejjen. Annars är det inte Aerosmith som jag vill se iaf.


Har även tänkt lite på ett uttryck som användes av en klasskamrat som nu hoppat av.
"Står man med ena benet i framtiden och det andra i det förflutna så pissar man på nuet."
Det är ju jävligt sant.
Undrar om det är lite så jag gör. Inte extremt.
Men jag planerar o funderar väldigt mycket framåt heeeela tiden. Tänker inte så mycket på det förflutna faktiskt.
Fast ibland kan jag sakna det. Och då snackar jag om den förflutna tiden då jag hade mina husfester i broa o jag åkte runt o träffade polare o hade kul.
Det var antingen skolan som skulle skötas eller så var jag arbetslös. Visst dåligt med cash men jag fixade det ändå. Tiden fanns o jag prioriterade saker högre än skolan när det väl hände något.
Och ändå gick jag ut med rätt bra betyg, hur gick detta till?:p
O nu känns det som att jag hade roligare då. Det mesta var så nytt, nu har man hunnit hållit på med det mesta ett tag.

Fast tänker man tillbaka lite djupare så vet jag att allt inte var så jävla perfekt o bra då heller.
Men man minns väl mest de bra sakerna, o bra är väl det egentligen?
Men det var iaf mindre ansvar, mindre "förpliktelser" osv osv...
Jag trivs bra med att bo för mig själv, o ha saker att göra. Utbilda mig vidare, igen, få lön osv.
Men det var ändock najs med alla kontakter man hade med massa folk förr. Skulle jag väl kunna ha än idag men folk försvinner på annat håll. Skaffar sig sina liv o saker att göra. Så även jag. That's life. Men ibland måste man få drömma sig bort.
Som sagt... Tänker inte direkt mycket på det förflutna... Men idag kom det över mig påvägen hem. Att jag kanske trots allt...
...Pissar eller låt oss säga åtminstone småskvätter lite på nuet. O det är ju inte så bra. Även denna tid skall ju hamna i det förflutna så småning om... O då ska man väl försöka göra det bästa utav det anar jag?:)
Jag har det ganska bra o roligt nu för tiden. Mest så att jag blivit lite trött på att det alltid är detsamma.
Om du är någon som brukar läsa min blogg... Lär inte det faktumet undkommit dig.
Nog om det. Jag får försöka fixa o trixa så jag kan börja tycka saker o ting är lika roliga igen. Eller så är det bara något annat som fattas eller behöver förnyas.


Planerna för denna vecka?
Ja det var ju planerat med käk o dra på "New Moon" med vänninor men det verkar självfallet inte bli av:/
Dags o sluta planera större grejjer, dem verkar ändå aldrig bli av, hah. Trist, trist.
Vi har ju alltid DH o GA o sysselsätta oss med. Nu är jag ju ledig onsdag kväll eftersom jag planerade första alternativet. Borde jag ju orka med GA-dejt with the girls dvs:) Fast jag har ju fuskat o redan sett det kommande avsnittet...:s Ho ho.
Kunde inte hålla mig. Dåligt men roligt när jag såg det iallafall.

Kanske skall ta mig upp på stan o checka runt lite också. Måste komma på lite ideér till julklappar.
Ungarna tror jag att jag ska försöka fixa så vi drar på "Disney on ice" med. Borde dem väl gilla? 8 o 9 år gamla...
Har de senaste åren redan gett vissa så passande o bra julklappar till några av de nära o kära, nu är fantasin fanimej slut. Nu blir det "tråkgrejjs".

Till helgen händer det grejjer. Fredag band på Virus sen är det tydligen inflyttningsfest i trakterna men jag får se hur jag ska göra med den. Kanske förfesta med damerna istället får se vad planerna är.
Lördag... Det var här det blir knepigt. Hörde talas om ngt om bakning med tjejerna... Dock ingen direkt inbjudan men bjöd väl in mig själv, men inte hört mer om det. Sen hörde jag att det blev.... Lite "jobbigt" då det blivit dubbelbokat på 2 håll. Bakning norr, fest väster. Men trodde att det tidsmässigt skulle gå o kombinera men senaste grejjen jag hörde var att det inte skulle gå o ordna? Ingen aning om hur det ligger till. Märks väl om folk hör av sig eller om det ens är aktuellt med det ena eller andra längre så.


Sen har jag även funderat på.(Ja jag hinner fundera mycket.)
Under senaste månaden typ... Har jag skickat sms till 2 personer o inte fått ngt svar o dem verkar ändå ha massa tid till att höra av sig till folk runt omkring mig.
Min fundering är då... Har dem bara missat att jag skrev? Glömt o svara? Medvetet struntat i att svara?
Har inte varit några elaka eller otrevliga sms, bara allmänna.
Ska jag ta det som pikar eller är det bara glömt eller inte så viktigt? (För nej det var inge viktigt skrivet i dem.)
Men det var frågor i dem... Annars behöver man ju inte svara på alla sms, gör inte jag heller.
Det gör inget om det är så att dem inte vill svara egentligen(Klart man blir ledsen isf:/) men hur får man reda på hur det är? Får väl fråga när jag träffar människorna, tänker ju inte smsa igen, för svaren uteblir ju tydligen:/
Inget att bry sig om egentligen, men jag funderar ändå på vad anledningen kan vara.

Nä. Nu ska jag vila ögonen i 3 sekunder. Blev chockuppvaknande imorse då jag vaknade 10 minuter innan min skjuts skulle anlända. Lika roligt varje gång... Huvva.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0