Huslig.

Känner mig lite huslig för tillfället.
Om typ 10 minuter skall min broccoligratäng, som jag precis fixat iordning, vara klar!
Första gången jag gör den rätten, jag tar alltså min egen broccoligratäng-oskuld ikväll, and it feels niiiiiice;p
Älskar min mors gratäng så tänkte att då jag knappt har ätit den sen jag flyttade hemifrån får det vara dags att göra den på egen hand, men it won't be the same.
Och detta är anledningen att jag känner mig huslig, haha.
Det enda jag åstadkommit under hela dagen är just att laga till den o diskat. Oj så husligt?:p
Kan vara så att det faktiskt är duktigt av mig för att vara en bakis-dag...
Knappt gjort annat än att sova så... O sett film, "The proposal" bjöd denna dag på- Helt okej film.

Skönt med sovmorgon imorgon även fast det inte är lång sovmorgon, men ändock.
Vill att veckorna skall pila på så att höstlovet är här. Hah, shit vad det känns som det var längesedan man hade lov...
Samtidigt vill jag inte att tiden skall pila på. Vill inte att mor &far skall dra iväg i en hel månad:(
Jag som tänkte vara social under lovet men det sprack ju, blaaaj. Får sova i huset med syskonbarnen helt enkelt... Mysigt det med.
Samtidigt är det väl bra om tiden pilar på så att dem kommer hem snart igen! Fast dem inte ens åkt ännu, hah.


Ännu en gång sitter man här o planerar att ha vita helger fram tills april 2034... Man är ju rätt medveten om hur det brukar sluta.
Jag vet jag skall dricka på den kommande Halloweenfesten den 24e, men utöver det så vankas det lite liknande tjejkväll nästa lördag i Nora o då de flesta, antagligen, skall sitta o vina o ha sig då så skulle jag nog lätt kunna strunta i det då, har lika roligt med de där damerna vare sig man är på lyset eller ej. Har nog nästan roligare utan alkohol så, that would be the perfect time attt ta min vita helg:}
Sjukt att det låter som att jag måste planera för o kunna hålla mig ifrån spriten, haha, så är det inte men det brukar ju alltid vankas fester, o tjejkväll är ju kul hur som helst:) Man vill ju inte tacka nej till en bra fest o så långt i utvecklingen har jag inte kommit att jag vill testa "att ha kul utan alkohol" på fester:p
Men tjejkvällar är en annan femma:)

Åh vad jag skulle velat vara i broa ikväll, hänga med familjen o titta på när mor o far spelar bingolotto, hehe.
Låter ju snortrist men roligt att bara få vara med/hos dem. Oavsett vad dem pysslar med. Får sådana otroligt mysiga nostalgitrippar varje bingolottsstund... Var alltid så mysiga lördagskvällar(var på lördagar förr)när jag bodde hemma o dem spelade o vi mös med god mat eller dylikt tilltugg.
Trist att det känns som att jag lika gärna kunnat bo 120 mil ifrån dem, fast så illa är det inte. Men jag önskar så att jag tagit mitt körkort förr så jag kunde spontan hälsa på dem på helger o liknande...
Men men det är som det är.

Aja, nu ska jag nog snoka på ngn trevlig film o glo på o mysa ner mig inom en snar framtid.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0