Vuxen?

Det är alltså så...
Man är vuxen nu?
Hah, helt otroligt. Känns inte som världens skillnad mot förr när man bodde hemma egentligen. Eller iofs man har ju vuxit till tusen när det gäller personligheten o bara som människa i allmänhet.
Nu bestämmer man allt själv. Vill jag resa utomlands? Har jag råd med det där just nu eller krävs det omprioriteringar?
Den vuxna rollen var ju inte heller något som man direkt tänkte på medans den "hände" så att säga...
Man har bara glidit in i den, har väl en hel del med det faktum att man flyttade hemifrån att göra anar jag.
O detta har man väl vetat ett tag men om man tänker efter.
Plus det jag fick höra idag... Alla andra det kan jag ta, det går liksom inte in i min värld på det sättet.
Men du...?!:o
Dig som jag känt o varit väldigt god vän med i många år nu känns det som... Herrejesus liksom. Det är så pass att tiden tickar på o det är inte längre något konstigt o stressat med det hela...  Hah, helt otroligt!:D

Tror egentligen ändå inte att jag är vuxen, inte sådär "vuxen" som jag ser andra dvs...
O för folk som redan skaffat fast "life-partner" o barn kan jag ana att man verkligen inte ens tänker på det faktum att man är vuxen o bara glider på. För det har man nog inte tid med eller så är det rätt... Uppenbart i de lägena:)
Låter skitfjolligt detta egentligen men ändå.
Häftigt, vi är vuxna kvinnor(o män) som kan bestämma sådana otroliga saker egentligen. kan dra världen runt o jobba o bo om vi så vill.
O om kroppen fungerar som den ska, vilket vi definitivt hoppas den gör för de allra flesta, så kan vi bestämma oss för att skaffa barn o familj om vi så vill.
Är det inte otroligt egentligen? Alla dessa val och möjligheter, och vi är helt fria att bestämma hur vi vill nästintill.
Fantastiskt!
Jag blir iallafall riktigt fascinerad när jag väl sitter o tänker efter o får höra sådana där saker!:}


O till resten av allt.
Då hade ytterligare en skolvecka startat, o jag kände mig alldeles tömd i hela skallen idag.
Är ju en sådan utbildning jag valt så det som vi gör allra mest, iaf hittills är att diskutera o ja, tala om hur vi känner o berättar vad vi tycker o tänker... O så lyssnar vi en hel del förstås. O ibland är bara dem sakerna så otroligt mer uttömmande än "vanligt" pluggande så att säga.
Brukar inte bli så tom o trött i skallen men idag blev jag det sannerligen.
O trött som vanligt, vad jobbigt det börjar bli, fast idag grävde jag min egen grav så att säga faktiskt. Var inte alls särskilt trött av mig när jag kom hem men la mig ändå o vilade en stund....(?) Jävligt dumt var det iallafall, var ju helt slut när jag masade mitt arsle ur sängen. Sedan blev det fika med Linda darling i hennes nya lägenhet inte allt för långt ifrån mig. Blir nog kanon när hon är riktigt, riktigt inflyttad o uppackad so to speak.

Och jag måste nog fan börja ta tag lite i mig själv. Känns som att jag förtjänar att väga 200 pannor alltså... Känns som att jag inte gör annat än o äta, o det irriterar mig enormt. Mitt egna val också, men ändå bara proppar man i sig.
Blaaaaj. Imorgon MÅSTE jag nog fan bege mig ut på promenad efter skolan.
O så blir det nyttigare tilltugg i skolan, inte för att jag brukar äta onyttigt där men... Ändå.
Om inte annat dags för en sådan enkel sak som.. Mindre portioner, inte skall väl det vara så svårt?
Jo fanimej, haha... När man är van att vara storätare så. Suckelisuck.

O det där med att sluta röka, men men... Kan inte göra allt på samma gång inte.
Lär väl faila med båda som såå många gånger förr, men ett försök kan aldrig skada:}
En sak i sänder. That's the keyword, gott folk.
Nä, nu blir det o drömma sig iväg några ynka timmar innan skolan hägrar igen. Ujuj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0