Woho.


Fucking a, det är helg igen.
Veckorna rullar på i vanlig ordning. O skönt är väl det.
Är trött som faan nu. Slutade 11.30 i vanlig ordning, hann hem o somna i en stund sedan var det dags att dra mot Marieberg o Willys med mor, far, bror o Josefin.
Mycket trevligt som vanligt!
Synd bara jag hade hunnit komma in i mitt "tjuriga-beteénde" som inträffar efter att jag sovit men för lite för min egen smak. Men dem förstod, hoppas jag.. Hah, hmmm.
Men nu fick man massa kattsand o en hel del kattmat inhandlat iallafall, till billigast pris, när mor o far snart drar iväg till Thailand i 1 hel månad, de lyxpudlarna!:D
Då blir det nog inte så förbaskat mycket Willys shoppande så lika bra o passa på.

Sedan blev det fika o umgås här hos mig<3

Sen dem åkte har det inte blivit mycket gjort alltså.
Eller egentligen beroende på hur man ser det.... Har uppdaterat bilddagboken min. På tok för länge sedan sist, slöat ner mig totalt när det gäller den men nu jädrar.
Iofs insåg jag att det knappt var några intressanta eller spännande bilder alls för nyfikna människor, mest familje o naturbilder, men hey... Det är ju mitt liv det handlar om o det är sakerna jag älskar så... Why not:}
http://captainh.bilddagboken.se

Har fortfarande det absolut senaste kvar men det hinns, hö hö... Kommer väl upp lagom till påsk eller nåt med tanke på hur långt emellan det brukar gå så.
Jaha... Men ändock så skönt att bara ha varit hemma idag. Imorgon vankas det födelsedagsfest om det blir ngt i festaranda så:)
Än känner jag mig inte till 100% peppad men det där brukar ju lösa sig...:}

Men jag tänkte på en sak som min far kläckte ur sig idag...
Han sa att en eftermiddag i Örebro, för honom, känns som en 8h arbetsdag... O då har det ingenting med stress o göra. Utan luften här inne. Han blir alldeles "förstörd" av luften osv...
O det ligger säkert ngt i det han säger. Lär ju vara en stor jädra skillnad på lant o stadsluft. Säger sig självt.

Men jag skulle vilja ha ngn slags jämförelse.
Se skillnaden, en människa låt oss säga ickerökare o ickedrickare, som bor i stan o en på landet... Undrar just hur stor hälsoskillnad eller dylikt det kan vara efter låt oss säga.... 50 år på denna jord?
Klart man märker en aning skillnad själv men uppenbarligen inte lika mycket som pappa. Men han har o andra sidan aldrig bott i en stad utan landet hela sitt 61 åriga liv, o jag bott 20 på landet så... Lär räknas som en del skillnad:}
Men I am going back to the country så fort jag fixat en del saker. Bl a det där förbannade jädrans körkortet...
-faller ihop i en hög-
VARFÖR gjorde jag det inte vid 18 års ålder?
(Jag vet att jag inte hade råd men ändåååååå.....?!)

Aja struntsamma.
Nu får det fan bli sängen ska bli så oerhört skööööönt... Saknat min säng under "soffliggarperioden" igår natt hos föräldrar.
OCH förresten...
GRATTIS I EFTERSKOTT, UNDERBARA BROR!<3<3<3
27 år fyllda igår.
Utsökt smörgåstårta, mmmmm...:}

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0