Dags igen.

Ja, mina vänner då var det dags igen.
Dags för praktik.
Jag trodde o var så glad för att jag inbillat mig att den delen av mitt liv var över, tvånget att försöka ringa o fixa sin praktikplats tävlandes mot tiden o alla andra ivriga klasskamrater. Som förövrigt verkar ha en del kontakter o kan nästla sig in på det viset, men lilla damen Anna här har som vanligt.... NOLL kontakter inom "skiten" så jag får snällt ringa runt o chansa på att jag ringer till ett ställe som är bra o där jag kan trivas. Inte lätt o veta.
Men, men... Idag hann klockan slå 16.oo så väldans fort så jag hann inte ringa så många ställen.
(Ja, möjligheten att det finns ställen som har öppet längre finns säkert, jag la ner innan 16.30 jag hittade på att alla slutar svara i telefon då så var det med den saken!)
Skulle iallafall återkomma till ett ställe imorgon, där deras chefer minsann la ner innan 16 ens, så jag är nog inte helt ute o cyklar iallafall.
Verkar intressant, ngt slags familje-hem. Missbrukare som har barn och/eller är gravida osv... Säkerligen för övriga missbrukare av alla dess slag också förstås.
Får det nog inte, men värt o försöka iallafall. Man får ligga i då mååånga ställen tydligen har ngt slags avtal med Universitetet, som är feeeegisar o betalar för sina praktikplatser, så Uni-studerande har väl antagligen en hel del platser redan färdiga. Skönt för er då! Bl a dig lilla Jeeeeeeennny!:p
Men imorgon är en ny dag o nya chanser minsann.

Har även stressat med att knåpa ihop ansökning till stipendie/fond man kan få. Tror ingenting på det heller men värt att försöka, jag har all rätt o faller in i rätt "grupp" iallafall så.
* Rövslickeri deluxe skrivet.... Check!
*
Rövslickeri deluxe lagt på postlådan....Check!
(Hoppas dem inte snokar upp en o läser bloggen, haha:s)
Så nu är det väl mest en liten läsläxa tills imorgon annars ingenting, som startar nu that is.

Undrar om man vill ha det här ansvaret inom ett yrke egentligen?
Se verkligheten. Den hårda vägen.
Se bedrövelsen. Vara på ngt hem där folk eventuellt är tvångsintagna o absolut inte vill.
Varken vill sluta knarka eller prata med dig.
Ojoj. Iofs kan man välja inom mycket, då det är en bred jäkla utbildning. Men det där med att släppa jobbet när man slutar? Tveksamt, men den som lever får se. Jag hinner bli en starkare o klokare människa innan det är dags för det allvaret så:)
Har ju ändå inte mycket bättre för mig nu så varför inte passa på o lära känna sig själv o människans beteénden en aning bättre?:)


Jag är trött. Men får ju inte lägga mig riktigt ännu. . . . Kanske ska spela lite?
Redan varit seriös o duktig o fixat matlåda o ja... Hm. Får väl ta mig en svängom o peta lite i kattlådan också.

Jag känner för o shoppa. Shoppa rejält o massvis med saker. Helst onödiga. Onödiga men vackra för ögat:}
Plus att jag fan funderar på att snart dra lite i sparcashen o tatta mig lite till. PYTTE lite. Men nej, jag får fan inte.
Suck:)

Kommentarer
Postat av: Jenny

hehe såg att mitt namn visst nämdes ;). Vi har inte praktik förrän de första 10 veckorna i tvåan, dock har våra tvåor praktik nu så kan nog vara ganska svårt att hitta platser ja. Såg du stället som jag tipsade om förut? Lycka till med praktikletadet! Kram!

2009-09-09 @ 15:08:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0