Läxkrasch!

Jag borde ta tag i lite läxor, men jag orkar inte!
Fast jag vet att det är rätt lätta läxor egentligen. Alla förutom Engelska C uppsatsen på 6 hela sidor.
Och det är egentligen inga problem alls, det är bara det att jag vet inte vad jag ska skriva om:(
Min fundering ligger åt att skriva om Amerika och deras dödsstraff. Kolla vilka metoder som funnits, och vilka alternativ det finns att välja på i dagsläget.
Vilka stater som har och inte har det. Och se vad det är som ger dödsstraff. Om man kan "ansöka" om det, eller om man blir tilldelad det utan återvändo så att säga. Man har ju sett (ja, på film, hehe) folk som får ett straff på 3 livstider.
Betyder det att de fått dödsstraff, eller skall de gå runt därinne tills de dör av sig själva? Kan de då ansöka om dödsstraffet?
Ja, mycket funderingar finns det.
Men det är svårt att binda samman allt, jag hamnar ofta på villovägar när det finns "för mycket" att hitta och skriva om saker. Fast just detta vet jag inte direkt svårighetsgraden i att finna. Skall sätta mig o slå upp det.... Snart.
Hmmmm:)

Har varit hos gulle Linn o fikat o snackat skit idag!<3
Har småstädat, o vilat också:)
Imorgon droppar Jennie in till stan så ska vi gå runt på stan, sen käka tacos o se på ngn film eller något.
Så sover hon här. Mycket trevligt:)

Lördag ska tydligen Jossan&Joel ha lite förfest i deras nya gemensamma lägenhet. Får se hur det blir med det hela.
Men vore kul att åka dit o umgås o kanske ta en cider. Vill inte dricka mig full denna helg, har blivit alldeles för mycket senaste helgerna.
Söndag, då tycker systeryster att jag skall ta mig till broa o sova hos henne eftersom hon är ledig måndag o jag börjar sent.
Mycket möjligt!
Nyss satt jag o gnällde för att lovet precis hade börjat o jag hade så tråkigt. Nu är det redan torsdag o jag vill inte det ska ta slut:(
Visst, jag vill ha saker att göra... Men känner mig lite uttråkad på skolan nu faktiskt.
Inte bra, det är då jag börjar fundera på dåliga saker som att testa nya saker, hah.
Så typiskt mig, ska försöka att inte falla ner i samma grop jag alltid faller ner i:)

Känner mig också lite fånig. Först trodde jag det skulle vara så lätt. Ett knäpp med fingrarna... Sen insåg jag att...
That is not how it works. And it never has.
O då har jag alltså lurat mig själv, eftersom jag visste detta!
Fåntratt + fåntrattar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0