What's your fantasy?

Idag har vi varit på studiebesök med skolan, igen.
Har haft tur med att de senaste 2 studiebesöken legat väldigt nära mig här på norr.
Skönt att kunna gå hem o vara hemma tidigare.
Idag var vi på "Villa vägen ut! Susanne."
Verkar vara ett skitbra ställe. Halvvägshus typ, för enbart kvinnor. Då det är som verksamhetschefen sa...
Kvinnor och män har olika behov och behöver olika sorters stöd o rehabilitering.
Kan tänka mig att blandade ställen blir väldigt röriga o att det blir väldigt mycket relationer o utnyttjande.
Det är synd att vissa ställen har det som krav att man ska vara f.d missbrukare/kriminell för att få jobba där.
Fast samtidigt är det ju bra för att ge de en chans också, många backar nog.
Fast inom detta yrke som jag beger mig in i är det ju bra grejjer.
Så man har en egen historia/resa att dela med sig av

.Nu börjar jag bli smått hysterisk angående sommarjobb, då jag inte fått höra något ännu.
Inte ett endaste litet knyst!
Måste nog ta tag i att ringa runt och höra när man får veta.
Minns knappt vart jag sökt ju.... Men men.
Åh, jobbigt. Hatar att ringa runt o verka tjatig, trots att jag hört att de oftast uppskattar det då man verkar mer intresserad.
Men äsch vafaan, de har ju fått in min ansökan, man tycker ju det borde räcka för att de ska fatta att man är intresserad. Särskilt med tanke på hur smörigt jag skriver from time to time, haha.
Nåväl. Det får lösa sig. It's gotta!

Igår innan jag somnade låg jag o tittade på filmen:
"The imaginarium of Doctor Parnassus"

Den rekommenderar jag. Dock blev jag lite besviken på att den inte var längre. med den handlingen skulle de lätt kunnat dra ut mer på det hela.
Väldigt bisarrt, väldigt magiskt o väldigt bra.
Hoppas dock på att se den på ett annat sätt än att streama inom en snar framtid, då det kan krångla lite, and it sure did:(
Heath Ledger, Johnny Depp, Colin Farrell, Jude Law. Mycket ögongodis i det hela.
Men med tanke på handlingen undrar jag vart en annan skulle hamna om man fick kliva in i sin egen drömvärld?
Jag anar att det skulle vara massa skog o växtlighet, vattendrag o eventuellt dimma inblandat:p
What's your fantasy?:)

Ikväll funderar jag på att försöka leta på ngn hyfsad version av
"Alice i underlandet".

Tim Burton vet vad han pysslar med, o Johnny Depp är ju en kanon skådis.

Väntar på att få höra hur det blir imorgon också. Om jag får följa med o hälsa på älskade Stina på Linde lassarett.
Känns som att det är dags för det.
<3:(<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0