Get your priorities straight, woman!

Sitter här o smuttar på ett glas vin. Mumsigt värre.
Det fick mig att minnas att det hela med att dricka vin har aldrig varit min grej förr. Aldrig riktigt gillat det. Hela tanken kom när jag skulle börja plugga o insåg att om jag skulle fortsätta köpa cider o vodka till varje helg skulle det bli en aning dyrt. Vin är ju ganska billigt o känns lite studentdricka över det hela, fast även väldigt fint:)

Minns när jag köpt en "Aussie Great White" eller vad den nu heter o Linn satt med en likadan här hemma hos mig.
O fy fasiken vad illa det smakade.
Beska skit tyckte jag då. Kan inte säga vad jag skulle säga om just den sorten i dagens läge men jag fortsatte ändå testa andra sorter o drack vin nästan varje festtillfälle och nu älskar jag det.
Vitt vin that is... Rött har jag inte fått särdeles mycket smak för ännu.
Farligt med en BiB hemma, lätt att ett glas slinker ner hit eller dit.
O med tanke på den utbildning jag går, haha, så får jag passa mig;)


Så jävla gött att jag är ledig imorgon. O idag då, jag gick ju av 07.45 imorse men ändå "ledig" idag.
Hoppas att Krille tar sig in o hjälper mig med det sista som behöver hjälpas på denna stackars dator.
Men man kan ju fundera på ens prioriteringar när folk kommer från olika håll för att hjälpa en så snabbt som möjligt, bara för strul med datorn. Nu har jag ju ändå internetaccess, plus att ljudet är fixat och jag kan se på film o serier. Det är enbart spelet kvar nu.
Och jag vill ha det fixat nu, nu, nu!
Men så viktigt är det ju ändå inte. Visst jag sitter o betalar för det men, det hinns...
Känner mig lika fånig varje gång ngt knasar sig med datorn, o det är inte särdeles ofta, men hur hysterisk jag blir o sitter här som en uppriven fågelholk och mina kära datanördish vänner o familj får ta sig hit bäst fan de vill så länge jag får hjälp. Haha.
Fast jag betalar faktiskt bussresor o dylikt, så helt hopplös o elak är jag inte:)

Har saknat det så att få sitta o mysa på kvällarna framför burken. I o m krasch o en hel del nattjobb har det inte funnits tillfällen för det. O det är härligt o lyssna på massa mysmusik, snacka med lite folk på nätet o bara vara.
Snart blir det film o bingen, o det är kanoners det med.

O när jag tog mig ut på balkongen o faktiskt såg stjärnor insåg jag att det var jättelänge sen jag såg dem.
Brukar vara så härliga stjärnhimlar på sommaren när den ljusaste perioden lagt sig, o nu fick jag äntligen se dem... Inte allt för många men i sällskap av en fin halvmåne så är det okej ändå:)

Minns vi...
(vilka som är "vi" minns jag knappt men jag fanns på plats iaf, haha)
... brukade bädda ute på balkongen hemma hos mor o far o ligga o titta upp på himlen o bara snacka om allt o inget... Diskutera alla dessa ljusa prickar som rörde sig däruppe... Sen vaknade man ensam där ute runt 4, 5 då den andre o eventuellt tredje tyckt det varit för kallt o dragit in, haha.
Härliga tider!
Man skulle vara mindre igen. Jag skulle antingen vilja vara typ 5-6 eller 16-17 igen.
Men de tiderna kommer aldrig tillbaka igen, man får väl försöka göra det bästa av framtiden istället.
Det som gör mig lite besviken är att detta är ytterligare en sommar då jag knappt gjort något o sitter o säger "Nästa sommar, då jävlar..."
När kommer den där "jävlar" sommaren? Jag skyller ju inte på någon annan, det hela handlar ju om en själv. Jag har ju inte direkt haft ekonomi, fantasi eller hittat på något spektakulärt på eget bevåg...
Men kanske är bra att man får leva på hoppet att den där "jävlar" sommaren kommer någongång iaf, annars kanske man blir på tok för deppig, haha.

Jag har iaf lite planer som skall börja genomföras till hösten o det kan hjälpa lite till att nästa sommar kan innehålla lite mer iaf. Får hoppas på det.
Jag har t o m varit sådan jävla torris i sällskap med Pörnilicious att jag/vi sålt våra "Sonisphere"-biljetter o fått tillbaka cash för bussresan.
Jag har inte haft lust med just den festivalen på jättelänge o cashen behövs ju så. Och nu när jag jobbat helg o tar långledigt efter fredag morgon känns det gött att man kanske kan sitta o ta det lugnt o vina lite här i stan med lite vänner o bara snacka skit:)

Blaha blaha.
Jag o Veijron kom förövrigt på att han egentligen skulle blivit en bomullstuss men blev en kisse istället.
Så det kan gå!:)




♥"Keep your eyes on the stars and your feet on the ground"♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0