Finally!

Åh-hå. Äntligen löning + CSN imorgon!!!
Can't wait till fredag då jag får storhandla, har såå tråkig mat kvar hemma, knappt någon förövrigt. Saknar frukt och grönt som inte involverar gröna bönor och broccoli.
Fast storhandlingen sker endast om mor, far+bror nu inte stannar en extra dag i Varberg, för att det blåst så förfärligt så pappas efterlängtade fisketur blivit inställd i några dagar.
Jag vill att han ska få fiska eftersom han så gärna vill, men jag vill handla också.
Plus lite andra ärenden som behöver uträttas.

Jag har tittat över en massa VV-recept, jag blir glad över att det inte verkar särdeles komplicerat men blir lite bitter över att det ska vara så förbannat mycket stuff i allt.
X antal jäkla fonder(ox,-kalv, -kyckling, -grönsaks) i samma maträtt. Färsk basilika, oregano. Chilikrydda, cayennepeppar, örtkrydda, franska örter, balsamvinäger, äppelcidervinäger, olivolja, zucchini, aubergine... Bla bla. Det kanske är jag som är efter... I de "vanliga" hushållen kanske det bara är något ynka som fattas av detta? Iofs olivolja, vinäger och kryddor håller sig ju aslänge så det är väl en investering. Men allt på samma gång när jag måste fylla på typ hela kylen o frysen. Mjae. Samtidigt måste jag bli bra på att svänga ihop recept o inte bara äta enskilda saker, börjar bli trist nu och måste ju kunna leva normalt. Dvs äta gott o varierat om detta skall gå vägen.

Och jag har som vanligt beslutsångest.
Stortorp Open Air på lördag eller så skiter jag i festandet, drar o umgås med la familia o letar det gula guldet;)
Jag vet att de flesta redan vet vad de skulle välja, men jag har festat o haft kul senaste helgerna, och känner att det vore gött att bara få umgås och vandra i min härliga skog... (Jaja, tjatelitjat!:)
Kanske unna sig ngt mumsigt att knapra på istället för att lägga alla extra poäng på vin?
Aja, det märks närmare.

Skolan drog förövrigt igång igår. Kort dag, var OK att komma tillbaka men är drygt att vänja sig tillbaka med att sitta på röven hela dagarna och lyssna, tänka o diskutera mycket.

Men de bjuder oss på en Nationell baskurs på 4 dagar som kommer hållas på Conventum och innehålla SÅ mycket intressant och det kommer vara mycket lärorikt.
1000:- skulle det gå på annars. Det tackar vi för!
Och så har de kommit på att vi ska ta tag i ART(Aggression replacement training) på allvar nu och om vi sköter oss rätt får vi intyg när vi är klara på att vi är inlärda på det och har hållit i egna lektioner vilket vi ska -klump i magen-. Har gjort det förut men längesen, men det intyget är ju verkligen toppen och gör en bara mycket mer intressant på arbetsmarknaden:)

Undrar om jag ska banka ut det sista ur spargrisen o inhandla äpplen nu? Mmmmm!:)
O självfallet en kopp kaffe på det. Denna kväll blir bra, o börjar inte förens 12.30 imorgon, yaay.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0