Dan före dan före....

Känns så konstigt att det är så nära jul nu.
Julstämningen har inte varit hos mig 100% ännu, o tror den är lägre nu än tidigare av ngn anledning, men det blir bra ändå:)
Men man har sagt att "snart är det jul, oj vad fort det går!" ett bra tag nu att det känns lite skumt att faktiskt säga "God jul!" - till människor när man skiljs åt nu. För nu är det dan före dan före dopparedagen.
O imorgon bär det av till broa för att fira mamma som fyller.
♥ ♥ ♥
Grattis älskade mamma!
♥ ♥ ♥
O sedan blir det uppesittarkväll o spela bingolotto med hela familjen, ho ho. Aja, en gång om året är det ju OK:)
Vore ju trevligt att vinna något denna gång förövrigt:)
Äta gott, o mysa. Det gillas!
Sen är det jul. O då blir det mer umgås o mysa, gillas ännu mer:)
Hoppas att alla blir någerlunda nöjda med sina klappar.
Även fast det inte är just den delen det hela handlar om.

Viktväktarmötet gick bra idag. Var helt säker på att jag skulle gått upp i vikt efter julbordet på jobbet o för mycket provsmakning före, under o efter julbakandet igår;)
Men -0,8 kg det är fan bättre än vanligt. Men det behövde jag tjäna in för efter jul kommer vågen icke visa minus, men det är helt OK också. Ska äta massa gott o njuta.
Så nu innan jul är det - 14,7kg o räknar man med viktnedgången från i somras ca - 19, 7kg.
För efter vill jag inte räkna efter som sagt, hah... Hm.

Men gick förbi stan o mötte upp Pörni innan VV-mötet idag. Satans jävla helvete vad kallt det är!
Jag som suttit inne hela dagen innan missbedömde läget o struntade i långkallingar, det var dumt gjort. Mycket dumt. O raggsockor hade även det varit något att tänka på. Tjockare vantar osv...
Tappade känseln i benen o tårna flera omgångar, vidrigt!
Men nu sitter jag ju inne i värmen, mätt o nästan belåten:) Lite choklad på detta så...:)
Alla klappar är ju inslagna inför imorgon, ska bara duscha o packa med mig lite grejjs men det hinns.
Kommer hem till juldagen o då jädrar skall jag snygga till mig o dricka vin för att sedan hamna på Virus.
Men tills nästa gång:

På er alla!
Hoppas ni får en grymt mysig dag o har det trevligt med familjen eller hur ni nu väljer att fira:)

Kommentarer
Postat av: Linda K.E

God jul till dig också, älskade. Tack för ditt fina SMS. <3

Vi börjar bli gamla vi, haha. Vi satt också klistrade framför "Uppesittarkvällen" för första gången.

Kändes lite pensionärsaktigt. :D



Nu får man väl säga Gott nytt år!

2010-12-27 @ 11:16:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0