...Nedräkning...

Nyligen kommit hem från jobbet o jag kan bara konstatera att...
Nedräkningen kan börja!
Inte till jul, utan till lovet, wohoo!
Fast till jul också iofs, men på fredag börjar lovet o det skall bli så inihelvete skönt ska ni veta!
Även fast jag antagligen kommer få småpyssla med läxor under det men o andra sidan är det typ 3 veckor långt så det får det ju helt klart vara värt.
Men få sova ut, o sova lite när man vill. O få spendera julen med familjen, göttans!

O äntligen börjar det klarna upp i julklappsdjungeln. Haft väldiga problem med vad man ska köpa åt folk detta år.
Brukar ha bra o fyndiga ideér men detta år har det varit totaltorka på den delen, men nu är det flesta klapparna fixade. Senast idag faktiskt, hoppas att paketet hinner komma bara, iih.
Men jag o Pörnilicious tog oss en shoppingrunda på Marieberg i fredags... Eller tanken var att jag skulle shoppa järnet o vara praktiskt taget färdig med klapparna, men icke sa nicke.
Kom hem med en julklapp. O den visste jag att jag skulle köpa.
4h strosade vi runt, jävlarns vad många affärer det finns där ute.

Mysiga julträdet som finns på Marieberg:)

Pose, baby, pose!:)

Trevligt var det iaf, trots att jag fick ont i ryggen o blev smått irriterad(läs väldigt) över att inte finna några passande julklappar.
Tack Pörni för sällskapet o för att du fixade skjuts hem:)

Igår var det lite födelsedagsfirande för min klassis Erika som fyllde 25. Det var en trevlig förfest men ute var det helt värdelöst minsann. Vi anade väl det skulle bli sådär då det verkade som att absolut inga av de man brukar gå ut med/träffa på ute skulle ut... O vi chansade på O'learys. Det var inge skoj:(

On the run, med mitt nya "Maria-Montazami-läppstift".
Får kalla det så även fast jag varit ute efter ett ljust längre än jag vetat vem hon är.

Men det ska bli så skönt att ha en vithelg nästa helg. Då hoppas jag på lite julfika med lite damer, o att jag kan slå in alla klappar o bli färdig.
Fredagen innebär dessutom Willys-handling med päronen, alltid lika uppskattat.

Och i detta ögonblick skulle jag bara vilja rusa in i köket o slita av plasten på min Paradis-ask som stått där en längre tid nu.
Vet inte när jag ska öppna den, definitivt inte nu men fan jag är så sugen på att hetsäta godis.


Åh-hå!
Julmust o Paradisask, jatack!

O sen måste jag baka allt julgodis jag tänkt också, o det skall göras till julmusik, sådeså. Lite hemmamys för att skapa liiite julstämning iaf, jag har ju ytterligare ett år misslyckats med att skapa julstämning i form av pynt/julgrejjer.
Aja, det är inte hela världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0