Please, arrive!

Skönt att bara få vara hemma efter skolan - Vardagslyx för mig skulle man kanske kunna kalla det.
(:
Nu känns det drygt att jag ska tvätta vid 19, fast jag verkligen måste.
Och dra ner till Ica o hitta ngn pryl för 20:- till julklappsbyte i klassen imorgon. Den idéen är ju trevlig men ändå, jag hade helst skippat det då vi ändå ska julfiks-mysa.
Aja, finns väl "bättre" saker att vara bitter över:)

En liten julklapp till mig själv är ju att IF Metall sänkt sin/min månadskostnad till 187:- istället för 407:-, kanonbra.
För rabatt när man studerar? Det kan man glömma, då ska man betala lika som om man jobbar.
Helt sjukt men nu blir det ju inte allt för farligt. Är så glad att jag stått ut o klarat att betala det så man har någon slags säkerhet utifall att det inte blir något jobb direkt efter skolan - Då får man ju lite räddning av a-kassan iaf.

Jag är så nyfiken på hur det kommer vara o hur jag kommer trivas på praktiken. För har man tur kan det ju resultera i sommarjobb o timvik sen av vad jag förstått, då de har en jävla omsättning med personal.
Hah, bara det borde ju vara varning nog men men. Ni vet hur det är... Det finns alltid räkningar att betala.
Iofs är det väl ingen omöjlighet att få sommarjobba på mitt nuvarande extraknäck då jag jobbade där i somras, men samtidigt vill man ju ut o testa på det område man är utbildad inom.
Bla, bla.

Och här sitter jag o tittar mig omkring i lägenheten. Usch. Skit i att jag inte julpyntat, men fan vad jag skulle behöva fräscha till med prylar. Mina ledsna små blommor som jag kämpar så väl med, de är aldrig nöjda.
Allt ser alltid likadant ut, kanske borde kuta in på Ikea på fredag när vi ändå är där ute på Willys?
Men vill inte använda Ikea-kortet mer, men egentligen why the hell not?:)
Lite småprylar är ju det enda jag är ute efter egentligen - Men många bäckar små...
Tyvärr är jag rätt besviken på Ikea här i Öret, alla grejjer jag vill ha som finns i rött - Finns aldrig här. De säljs på de andra varuhusen, eller iallafall något men inte här. O då är det inte en eller två saker, jag har kikat efter massor, o på hemsidan visas det ju om produkten säljs eller ej på valt varuhus.
Tummen ner för det Ikea.

Känner mig iaf mycket nöjd över att bara 2 paket kommer på posten så är jag färdig med julklappshandlandet.
O båda företagen har mailat o sagt att det skall skickas idag, tisdag så innan helgen borde det vara framme.
Älska att fixa det mesta över nätet! Här finns ju tamejfasiken allt:)

Hoppas alla blir nöjda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0