I mitt eget lilla paradis.

Idag känns det bra.
I dag känns det bättre. Hade en väldigt konstig&dålig dag igår. Iallafall en tredjedel av den.
Väljer att inte gå in på detaljer men det var konstigt. Och inte likt mig.
På ett bra o dåligt sätt. Kom fram till något o tog ett bra beslut.
Men det kändes mindre bra. Just då. Dock vet jag att det är för mitt eget bästa.
Jag vill vara en glad människa.
Jag vill må bra(vilket jag oftast gör) o då måste man också ta beslut lite därefter ibland.
Jag är sådan till person att jag kommer nog aldrig sluta punkta upp alla "måsten".
Hatar egentligen måsten. Och har hört att de gör mer skada för en människa än nytta, man ska egentligen tänka om o säga "Jag väljer att... För att..." istället för "Jag måste...", enligt NVC-kursen iallafall.
Men utan "måstena" blir det nog inte så mycket gjort. Jag behöver ett schema o en planering i mitt huvud, annars blir det kaos.
Men man måste lära sig att göra schemat o planeringen på bästa sätt för en själv.
Inte tvinga på sig en massa för att man borde osv osv.
Man får prioritera och forma det hela efter hur det får en att må på bästa möjliga sätt helt enkelt.
Sen får vi se hur det går för mig, men... Måste försöka rensa bort "the bad stuff" iallafall. O det har jag börjat med.
And I fucking love it!

Idag har jag varit i full gång.
Lite efter 11 begav jag mig iväg på cykeln o cyklade till Brickebacken för att fika lite med min f.d klasskamrat Marie. Mycket trevligt, tack för det!
Sen bar det av mot Väster för att besöka en körskola, och sedan till stan för att besöka o diskutera hos en annan körskola.
Sist men inte minst hem. Och här sitter jag nu. Lär ha cyklat runt en mil. Lite kallt blev det, o satans spår.
Men det kunde varit värre. Solen skiner ju iallafall! Jag behöver röra på mig.... O min trogna kompanjon, cykeln, behövde rastas lite:)
Satt igår kväll o sökte en massa sommarjobb o har lite fler kvar att söka. Hoppas det ger jackpot på något ställe.
Vill veta nuuu!
Känner att jag fått en del gjort. O den känslan är så skön.
Och jag trivs i att bara få vara hemma o strosa runt, don't get me wrong, ibland kan man bli tokig på det.
Lite måste ju hända. Men jag trivs här hemma. Och det är min frizon.
Mitt eget lilla paradis
.

Undrar om det börjar bli dags för en tuppis nu kanske?:)
Jag älskar att ha looooov!

Någon mer än jag som skulle kunna tänka sig att befinna sig precis här, på Maldiverna, med en drink i handen just nu?
-suktar-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0