Tjurigt.

Nu har jag varit lite orättvis i mitt handlande i ca 2 dagar. Eller något sådant iaf.
Har varit småsur på katterna, fast utan anledning egentligen. Har puttat undan de en del när de är efterhängsna.

Har nog med det faktum att kattsanden har luktat illa, meningen var den skulle räcka till den 25e o den klarade inte ens det. O det har nog med att mina små "änglar" pissar så in i helvete att göra, hur kommer det sig? Rent ut sagt alltså.
Om man ska kissa sådär i i h-vete ska man fasiken lära sig att röra runt det också. O inte bara låta det ligga o dra sig på samma ställe tills matte snällt anländer hem o får röra runt o rensa.
blir det en ingen rolig doft o matte blir sur.
Plus att jag är en äkta student nu, "fattig" som ett as. Fick panikköpa den billiga värdelösa kattsanden från typ...
Euroshopper eller Eldorado nu, (för det är allt i någerlunda billig form tråk Ica vid mig har).
Märkets andra grejjer duger men kattsanden är inte mycket värd, o det fick jag sno pengar av mig själv till, fast jag ska handla på måndag med familjen. Sådant gör mig sur, då jag knappt kan köpa ngt annat.
Veijron är riktigt bortskämd börjar jag ana. Eller bortskämd o bortskämd.
Men så fort jag ska in i köket o det inte är nyfyllt i matskålen så ska han leka duktig o tävla så han hinner framför mig o visar att:
-"Här, titta, här är matskålen. Den är faktiskt inte full. Fixa det. Nu tack. Genast."
Svaret blir ett vrålande nej från en antagligen redan tjurig matte.
Finns det stora "smul/rest bitar" kvar så kan han fan äta det med. Det är mat liksom de hela bitarna.
Jag är inget hembiträde Veijron! Fast får väl skylla mig själv, de som sett Veijron kan väl se att han inte direkt är svältfödd så jag har väl passat upp på de lite för mycket.
Så det är mitt eget fel att jag är tjurig, förutom kattsanden, de borde ta lite ansvar. Sådeså!
:)
Betalat av en del konton i förebyggande syfte idag också. Är inget fan av att det flyger ut massa cash o kommer in massa mindre. Vad sägs om lite bomerang-effekt för engångs skull?

Att man inte vet om man får sommarjobb eller ej, o det tar ett tag till tills man får veta.
(Ska nog söka asmycket av allt o inget ikväll. Måste ju garantera mig att det finns stora chanser.)
Sådant här gör mig tjurig. Ekonomisk ovisshet.
Fucking hate it.
Vet inte om man i allra värsta fall kan stämpla under sommaren? Men med tanke på hur glad a-kassan brukar kunna göra en gissar jag på ett "vrålande nej" även där. Ändå ska de ha betalt när jag jobbar, studerar, är arbetslös...
Men vad får jag av de när jag behöver då? Säkert inget. Och får man av de är det på tok för sent ändå så.
Äsch, vadå göra något rätt, vad är det?

Planen är att jag ska ha en gammal vän på fika här på dagen på lördag... Vill bjuda på bra fika, men har inte råd o köpa några direkta bakverk. Får bjuda på mina gamla pepparkakor jag försökt tvingat i Linn massor, men hon har inte lyckats knapra upp hela burken så jag får helt enkelt ge mig på resten av alla gäster med.

En sjuhelvetes jävla gnäll är vad detta är. Det är vad jag är bra på. O det är det jag vill ägna mig åt att blogga om idag.

Ekonomi är skit, när det är en brist på iallafall.
Ovisshet är skit.
Stinkande kattsand är skit.
Det faktum att jag fortfarande röker är skit, skit, skit.
Jag är svag.
And I fucking hate that too.
Jag vill ha helg o lite cider och gott sällskap nu. Snart, snart, snart.
Tänk om man kunde säga detsamma om sommaren, dvs "snart"...:(

Stort förlåt till min bror för att jag var en kuk i telefon när han ringde o väckte mig tidigare denna kväll.
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0