Fiskpinne.

Fiskpinne. Som en frusen sådan, har jag känt mig de senaste dagarna.
Jag ska erkänna att när vintern var på ingång, men det mest var tö o slask... Blev jag lite orolig, tänkte att...
-Fasiken, ska Skall klimatgrejjs ändra sig nu... Så att vi inte får någon riktig snö längre? Det hör ju till, har alltid gjort det.
Detta är trots all Sverige, norden.
Men...
NU RÄCKER DET!
Det var visst ingen risk att det skulle bli slask o snölöst denna vinter. Och det är ju för helvete snorkallt.
Skulle överraska mor o far genom att jag tog 8.10 bussen mot broa igår morse o sedan tänkte jag promenera ut till dem o överraska lagom till frukost.
När jag stod o väntade på bussen på längbrotorg ångrade jag mig. Det var ju riktigt kallt. Så jag ringde o sa att jag var påväg, men inte hade de haft ngn motorvärmare/kupévärmare på under natten så att få någon skjuts var det inte frågan om. Åh...
Men jag behöver ju röra på mig, så det var fine.... Tills jag gick. Tappade känseln o ångrade mitt beslut rätt mycket, usch.
Är ju trots allt ca 3 km(vilket inte är så farligt, i vanliga fall) genom snö, på grusvägar o genom lite skog. O temperaturen stod på -21 när jag kom fram, men min syster talade om att det var - 25 i broa när jag kom fram så.
BURR!

Aja... Jag överlevde. Och idag höll jag på att förfrysa tårna av mig påvägen hem istället.
Men nu är det okej, nu sitter jag med dubbla braller o morgonrock o myser i min varma lägenhet!
:)
Ska ta mig ett bad senare också. Looovely.
Och detta har inget att göra med att tycka synd om sig själv, haha... Mest gnäll. Jag insåg inte att jag begav mig iväg när graderna var så pass illa som de var. Typiskt mig:) Men fick ju hälsa på min familj iaf. <3
Och det är ju trots allt otroligt vackert.......











Lite fotande har det allt blivit.

Imorgon, tacos with the girls alltså?:)
<3
Det jävliga är ju att man antagligen behöver ta sig någonstans, då. Ho ho, blaaj. Men men, antar att isolering inte är ett alternativ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0