Nödvändigt?

Har idag varit rökfri i 15 h ca, lite mer. Varav lite mer än 10 h vaken.

Och det kändes verkligen helt okej. Jobbigt att se någon stå utanför o röka, o till kaffet kanske...
Men verkligen ingen fara, tuggade småbitar av Nicorette o det funkade fint.
Men visste jag hade 3 cigg kvar här hemma, o jag vet jag kommer röka dem. Så jag har rökt en halv cigg på dessa snart 15½ h, vilket känns så jävla onödigt egentligen?
Kändes inte så megagott eller så. Har inte smakat så jädrans gott o röka
den senaste tiden heller.
Men det kommer ju säkert bli ett helvete o sluta röka totalt. O om jag inte blir helt knäpp så kommer jag starta på riktigt imorgon, när jag rökt upp de sista 3 ciggen
.
Men det har man väl sagt förr kanske, fast jag aldrig riktigt försökt på allvar, men det är väl nu det är dags kanske.
Kommer ju aldrig komma ett riktigt passande tillfälle annars.


Och jag jobbar/praktiserar inte den 29e eller 30e, woohoooo!:)

Var sådär på praktiken idag. Ganska okej.
Kändes mest som om man var ett hembiträde med bonusar
(and not bonusar in the good way!;) Hade jag iofs inte velat där heller, uuuh!).
Städpatrullen AB, det var jag o de 2 jag jobbade med.
Fast mycket trevligt att sitta o prata med herr T o herr J. Även fast de är, låt oss säga, "lite speciella". Men dubbeldiagnoser är ju dubbeldiagnoser så.
Märker hur lite jag faktiskt vet om allt detta. Får försöka suga in lite info, dock tycker jag att personalen verkar veta rätt lite själv. De har bara infon om vem som ska ha vilka mediciner o hjälp med vad o när.
Fast kan ju bara basera detta på 2 av de som jobbar där, de var iofs inte allt för vana att vara där heller så. Får rota info hos min handledare imorgon, hon VABade idag så.

Kommentarer
Postat av: Pörni

Åhå vad duktig du är som lyckats röka så ini helsike lite!! Jag hejjar på dig! Pörni Goes Pom Pom moves



Skönt att det gick bra på praktiken också :D

Pöss!

2010-01-12 @ 21:08:00
URL: http://magi.devote.se
Postat av: Linn

Jag säger det även fast det låter sååå klyschigt: Du klarar det! You can do it, babe! Bestämmer man sig så går det! Jag ska också försöka någongång...



Bra att du inte jobbar den 29:e, då kör vi på O´Learys!!

PussKram!

2010-01-13 @ 15:22:49
URL: http://linnlimpan.blogspot.com
Postat av: Li

Duktig tjej som slutat röka! (nästan iaf)

Det kommer gå bra om du vill det. Att sluta är inte det svåraste utan att inte falla dit igen när det börjar kännas bra. Man tänker att man kan testa att ta en bara för att se hur det smakar.. bara på skoj liksom, och så är man fast. Så har jag gjort förr :)

Men om motivationen verkligen finns där så går det bra. Kan tipsa om boken "Äntligen ickerökare" av Allen Carr som fått många (bl.a. min mamma som storrökt sedan tonåren) att sluta. Den ska tydligen få en att sluta tänka på cigg som något man unnar sig och istället som något man kan slippa att vara bunden till. Lyckas man ställa om tankarna på det viset så är det nog lättare att rökstoppet blir långvarigt.

2010-01-13 @ 16:16:10
URL: http://lisvardagsmat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0