Sinnessjukt.

Det är otroligt hur bra det går på dagen att vara utan en cigg, men när jag kommer hem så kommer suget.
42½ h utan ciggisar. Och nu har jag precis fuskat med en halv cigg.
Jag är så svag:(

Men det kanske inte fungerar för alla att bara tvärt lägga ner?
Detta ska inte bli som de andra gångerna jag börjat storröka direkt efter att ha testat vara rökfri x antal massa timmar.
Men det är svårt, började bli skitotrevlig mot katterna o mot min kära bror i tele.
Trodde inte jag var den där typen som blev förbannad o irriterad för att jag försöker sluta röka. Men haha, jag är ju sådan t o m medans jag är rökare så hur skulle jag inte kunna bli den när jag ska sluta? Hah. Hmmmm.

Började tänka på att det inte fanns något roligt när jag inte fick röka. Vem är jag utan cigg liksom?
Men det är ju bara beroendet som snackar, jag veeeeeeeet.
Höll på att äta ihjäl mig på knäckebröd bara genom att komma hem. Vill inte bli fetare "bara" för att jag ska sluta röka. Isf röker jag hellre tills jag lyckats gå ner en del o sen slutar för o kanske gå upp lite av det jag gått ner.
Även fast det bara låter som ursäkter nu, men så är det faktiskt.

Min bästa vän o min värsta fiende. Ciggaretten.
SUCK.
Runt 10 års jävla betéende. Man ska väl inte räkna med att det för en sekund ska vara enkelt då.
Men jag vill verkligen lyckas med det här.
Nu har jag ju ett paket här hemma. O jag har väldigt svårt att låta bli när jag väl har cigg hemma.
Så om jag knappt klarar att sluta tvärt o inte klarar att dra ner, hur fan gör man då?
Då måste jag ju sluta tvärt, eftersom det annars inte fungerar. Jag ville verkligen vänta o bara sno en av polarna denna helg. Unna mig en iaf, men det sprack ju för att jag höll på att bli tokig idag.
Jag var svag. Jag är svag:/
Men jag tänker lyckas iaf. Huvudsaken är att jag iaf inte röker 10-14 stycken om dagen som jag brukar göra.
Det får max bli 3. Och det är lika illa det, jag vet det.
Men ändå någon liten förbättring.
Jag tänker ha lite överseende i början, inte början som 1 månad kanske. Feströka kommer jag säkert göra, så är det bara:/
Men på veckorna. Huvudsaken jag slutar varje-dag-röka till en början. Sen är ju självklart min förhopppning att jag ska klara det totalt. O kanske unna mig en på... Min födelsedag eller nåt:)
Som min handledare på praktiken säger hon gör nu efter 13 års rökfrihet:} En cigarr 2 ggr om året.

Aja, skitsamma. Det löser sig.


Imorgon blir praktikdagen på "Prosan" i Vivalla tydligen. 7-14.30 sen ska jag möta upp min bror o sedan dra mot stan
för o besöka bolaget o införskaffa en datadel också. Sen får vi se om det blir tjejfest eller nåt?:}
Nästa helg blir det ju inget då jag gör praktik hela den iaf. SUCK, men jaja.

Nu är jag trött, ska skura golv o diska o fixa ngn slags matlåda tills imorgon. Sen ska jag nog däcka av.

Nästa gång jag skriver har jag väl bara rökt 6 paket eller nåt, ho ho.....:p

Kommentarer
Postat av: Pörni

Shit vad duktig du är gumman! Tänkte bara meddela att min sluta-röka-doktor sa att många klarar sig bättre att sluta röka genom att trappa ner! Så vet du ;)

Imorgon halv åtta hos Josse, You Must Come!



Ursäkta att jag inte frågade dig om du ville med på fika idag, av någon anledning så antog jag bara att du var upptagen på praktiken, vilket var dumt! Och jag och Linn pratade om att fika, vi som bara är arbetslös som dräller, så det var lite det också. Vill ju att du ska va med alltid!! Hoppas du vill med nästa gång! :D

Pöss!

2010-01-14 @ 21:34:41
URL: http://magi.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0