Besvikelse.

Nu har jag varit hemma en dag från skolan för vårdcentralen o det blev mest en besvikelse.
Inget konkret direkt.
Förutom att när vi kom på sidospår så nämnde han att jag kan få komma till en sköterska med vikt o kost som specialintresse. Det vore något... Är trött på att vara blekfet nu o vet knappt hur jag ska gå till väga för o komma ur skiten:(
Aja, det är som det är.

Plus att man fick hem nya busstidstabellen o det är ju skit.
Möjligen bra för de som ska till de större "förorterna" eller vad man nu ska kalla det. Iallafall dagtid.
Men för en som bor på norr här som jag? Ja, för det första ska tydligen inte bussarna gå förbi järntorget förens i september 2010 eller nåt för att de ska fjanta sig extra o göra om hela jävla järntorget.
De har sådana fel prioriteringar så det är snuskigt ibland.
Men ska jag till resecentrum ska jag behöva byta buss vid USÖ? Nu brukar jag iofs alltid gå eller cykla men OM. De har gjort det bra för alla pensionärer o sjuka den saken är säker iallafall från norr hållet. Går väl bättre uppe vid bromsplan men det brukade gå många o bra bussar här från längbrotorg, bla direkt till marieberg. Såg att ngn nämnt att det numera bara ska gå en buss i timmen till marieberg. Jag borde vara van vid jävliga busstider o byten då jag ändå härstammar från broa iofs.
Skandalöst är ändå vad det är.
Och inga nattbussar skall det tydligen gå. Jag brukar även där oftast cykla eller gå, men det är dumt beslut efter man varit ute... Och jag hade tänkt försöka ändra på det nu, men den gubben gick inte! Nu får man fortsätta att gå. Snuten kommer få bra mycket mer att hålla koll på, taxibolagen
kommer iallafall få mer att göra o kommer säkert bli fler våldtäkter, eller whatever.
Så deras jävla lappar om "Vilket är ditt turnummer?" kan de bränna upp, för det finns inga jävla turnummer mer.
O om det skulle finnas finns det uppenbarligen inte bara ett turnummer längre utan man ska ha fler för o ta sig dit man ska. Även om det är en kort bit.
Pyttsan, skit på er för fan!


Det enda bra med denna dag kommer väl vara att Jenny dyker förbi på fika snart så man får snacka lite skit iallafall.

Kommentarer
Postat av: Linda K.E

Förstår ilskan. Verkligen! Läskigt att få behöva gå hem efter krogen. (Inte för jag har de "lyxproblemen" direkt, men..) ändå!

Mina tjejer ska inte behöva gå ensamma hem i mörka gränder från krogen minsann!



Dessutom önskar jag att det var jag som satt mitt emot och fikade och snackade skit.



<3

2010-03-24 @ 19:33:07
URL: http://cummis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0