Observationer.

För det första satt jag och lyssnade via spotify igår. Lyssnade på:
-System Of A Down - "She's like heroine"

Och det slog mig som ganska lustigt o felprioriterat att de censurerade bort ordet "ass" ur låten men censurerade inte bort ordet "whore"...
Man tycker ju att det borde vara tvärtom egentligen, håller ni inte med?
Rent logiskt är "ass" är något som vi alla har, "whore" är något som mest faktiskt talar till ett av könen o är även något som alla inte är? Hah. Konstigt tänkt.

Plus att jag satt o glodde lite på videos på aftonbladet och får se tampongreklamen som var för snuskig för USA.
Man fick väl inte se hela men delar av den. O grejjen var att de gjorde lite parodi på hur en vanlig bind/tampongreklam brukar se ut... Som ni vet... Kvinnor som gärna dansar runt, hoppar o skuttar och idrottar i de tightaste trikåer eller bara vanliga kläder... Självfallet i vitt.
Livet kan ju inte vara mer underbart än när man har mens eller hur?!:D
Det är då man har möjligheterna o kan leva livet fullt ut? Haha.

//Denna bild fick jag upp när jag googlade på "Libresse" o finns på deras hemsida. Som jag sa... Ljuvliga livet!:)\\

Som jag har förstått det är det många som inte ens vill ta sig utanför dörren just den perioden o även om man gör det så skulle man ju föredra att ta sig utanför dörren utan just... Denna period:)
Men sak samma...
Jag fastnade vid att de snackade om att ordet "vagina" hade varit med i reklamen men det var tydligen inte OK enligt tv-kanalerna... Då bytte de ut "vagina" mot "down there" även det var tydligen inte helt OK.
Ehum... Är det bara jag som tycker att... Amerikanarna verkar ju, eller låt oss säga "borde", vara betydligt mer vana med naket o snusk än så?
((O dessutom är det inte snusk, utan ord på saker o ting som är kroppsdelar som har all betydelse när det gäller just denna sak, hah.))
Om vi har det illa med videos på MTV eller dylikt så vill jag knappt veta hur de har det, haha...
(I min mening dvs, där behövs inte ens ordet "down there" - massvis med videos visar nästan hela området som så fint kallas "down there", hah.)
Hade de kontaktat den kanalen hade reklamen säkert fått sändas... Utan ändringar.
Men ändå... Det var för snuskigt för den amerikanska befolkningen, who are you trying to kid? Haha.
Det är ju massvis med reklam nu för tiden som syftar på sex o kroppsdelar. Mer eller mindre otydligt, men det är ju gärna massa hud visat i vad det än gäller för reklamer... O USA kan jag garantera... Är inget undantag.
Skulle nästan gissa på att de säkert är 50% orsak till att det just är så.

Bara lite funderingar iallafall.

Haft en skön skoldag. Fick sluta runt 1o - 1o.3o så jag har hunnit med o vila o dyka förbi apoteket osv:)
Imorgon är det bara till 12.3o sen skall jag åka o storhandla med familjen o det är alltid lika trevligt:)
Sen är det banne mig helg, wohoo! <3

Kommentarer
Postat av: Pörni

Eller hur blir man förbannad på vilken jäkla dubbelmoral de har införskaffat i det där landet. Jag såg den där mens-reklamen också via aftonbladet, den var ju rolig! Nej nej Lady Gagas underliv vill de tydligen se, det är ok. Men man får inte säga vad det är hon visar! Vagina är ju ett fult ord dårå. Lägg av.



Pöss!

2010-03-25 @ 18:06:57
URL: http://magi.devote.se
Postat av: Linda K.E

Haha! Jadu, de skulle se våra TV-serier, MTV-videos och hela kittet, så skulle de väl storkna.



Anna, vi som är pryda.. kanske skulle börja med att säga "down there" istället? :D haha!



<3 kärlek till dig, saknar dig i vanlig ordning.

2010-03-28 @ 10:01:08
URL: http://cummis.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja! Jag har faktiskt reagerat på samma grej, de där med System! Ass, men inte whore eller heroin osv... helt stört!haha

2010-03-29 @ 04:01:27
URL: http://skrindan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0