Summerclothing.

Så sitter man här efter helgen.
Har varit en OK helg. Storhandlade med mor, far o bror i fredags. Mycket trevligt.
Annars var jag bara så trött.
Lördags var det födelsedagsfest för Linda, kul att träffa gamla vänner igen. Men jag lyckades bli pruttfull, haha...
Och fick bege mig hem o hann somna innan 01 minsann.
Och som vanligt hann jag sitta o gnälla om att det jag tagit med inte gjorde något för mig, det räckter inte... Ho ho.
Eller hur?
Några shotar Jägermeister så räckte det mer än nog. Uppenbarligen.
Kändes illa att jag bara gick hem, tror väl inte jag sa ngt.
Men men, folk förstod nog när de såg att mina ögon gick åt olika håll så.
Hah, hm.

Idag har vi hemarbete. Och jag har legat på sängen o försökt klura ut vårt uppdrag på Juridiken. Vi har fått "ett fall" eller iaf 3 i klassen, vi som är domare, de andra representerar varsin sida. Och det är lite krångligt minsann.
Sambolagen, äktenskapsförord, arv, enskild egendom... Giftorättsgods. Huvva.
Helt plöstligt hade vi en hel del läxor istället för som i vanliga fall - typ inga. Men de flesta hinner man göra på påsklovet nästa vecka. Woohoo.
Dock är jag uttråkad redan nu när jag har en ledig dag. Hm.
Blir väl att hälsa på i broa en del på lovet anar jag:)
Har sett färdigt på hela säsongen av "Cougar town" nu också. Kunde inte hålla mig:(
Men fan vad jag har legat och skrattat här hemma. Jätterolig serie.
Jag bara älskar Christa Miller, även känd från "Scrubs". Hon är bara för härlig.

Ikväll blir det iaf lite "Svenska Hollywoodfruar":) Skönt man inte kan streama det innan då hade jag väl sett allt det med.
Tog även tag i att se på "Law abiding citizen" igår som jag lånat av en klasskamrat.
Riktigt bra film, den borde ni se. Så fick jag min Gerard Butler-abstinens stillad för ett tag också.
Han är ju bara för het alltså.


Och jag vill shoppaaaaaaaa. Synd man har det riktigt kasst ekonomiskt denna månad. IGEN.
Vill shoppa vår o sommarkläder ju! (För att inte tala om en ny väska, det har jag behövt länge nu.)
Jag vet, det är kanske inte dags riktigt ännu, men snart så!:)

Jag har redan beslutat mig för att köpa en lång kjol. "Volangkjol" eller vad man nu säger.

Har aldrig köpt o använt sådan förr för jag har alltid tyckt det känns lite hippieaktigt.
Men o andra sidan tycker jag ju inte att det är fult och jag väljer ju inte en som går i 37 färger, hehe. Tror nog det kan bli fint och bekvämt.
För de som känner mig så går jag nästan jämt i byxor. Bootcutjeans that is, hehe. Jag älskar det, men när det är sommar kan det ju faktiskt vara rätt skönt att slippa brallisar. Så jag har även beslutat mig för att testa på knälånga leggins o sedan någon kortare kjol till det. Jag hatar nämligen mina knän, de är inte fina.
Så det har alltid hindrat mig från att gå i kjolar som är kortare än till knäna. Trist. O för korta kjolar vill man ju heller inte gå i för vem vill skryta med blekfeta lår? Hah.
Så det där med knälånga leggins kan bära eller brista. Har en fundering på om jag kommer se skitlarvig ut i det, men det kan vara värt att se lite lustig ut om man får njuta av att ha lite fria ben under sommaren.
Vilket tar mig till nästa område. Skor.
Jag vill inte gå runt i mina skateskor hela sommaren. O mina foppatofflor, hehe... Ja de kan väl fungera... Men jag vill ha något snyggt. Men problemet är att de flesta jag hittar är alldeles för höga klackar på, även om jag nu skulle lära mig gå normalt i det....
Vem vill behöva strosa runt i 10 cm klackar hela sommaren? Lite bekvämare, tack!
Och jag har inte riktigt vant mig vid tanken på mig i ballerinaskor, så det blir det nog inte.
Men converse-liknande kommer det bli. Ljuvligt. O det passar till massor, men annars då?
Måste hitta några snygga med lagom klackhöjd o snyggt svarta. Men det kommer väl fler modeller närmare sommaren hoppas jag.

Något sådant här fast i helsvart vore ju kanon sött! Hittade ett par ännu snyggare i just svart, men för hög klack o även borta nu. Så kanske är slutsålda... Redan:(
Aja, det är ju roligt o spana skor så gör väl inget att jag får avvakta tills jag finner de perfekta sommardojjerna!:)

Och denna väska från H&M funderar jag på om den får duga... Vill ju ha svart som man dessutom kan ha över axeln då jag annars säkert skulle tappa bort väskan hela tiden. Och jag är ju som en nomad o har med mig allt o inget jämt:p

Skulle vilja ha denna. Just fucking love it! Men på måtten verkar denna vara alldeles för stor. Vill ju inte gå runt med värsta bagen bara för att jag ska ha med mig massa saker. Jävligt synd:(
Aja, jag hittar nog bra grejjer så småning om:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0