...Bara för att...

Bara för att jag inte varit på VV o vägt mig på 2 veckor imorgon så såg jag självfallet en amerikansk paj i senaste avsnittet av DH.
Jag har länge velat smaka o uppleva hur deras pajer o tårtor smakar. De ser ju förjävla mycket godare ut än svenska om man nu kan säga så.
Ni vet i filmer när bröllopsparet exempelvis matar varandra med tårtbitar, de kan ju liksom hålla den i handen utan att det verkar kleta mycket alls, eller falla isär för den delen.
Är svenska bröllopstårtor också så? För en "vanlig" tårta skulle ju falla lite hit o dit, iaf kladda en hel del.
Jag är vanligtvis inte sådär jättemycket för pajer o tårtor, är mer för snacks isf... O ngn dammsugare, arraksboll eller dylikt... Men med tanke på hur dessa ser ut så...!

Hur gott låter inte:
"Chocholate Cream Pot Pie"

Lite påminner det väl om kladdkaka osv, men deras pajer ser så otroligt mycket mer kletiga o goda ut än de flesta jag sett här hemma. Alltid massa kletig fyllning, and I like it! Iaf det jag ser:)
Jag älskar ju allt som har med röror o klet att göra, haha.



"Pecan Pie"



Jag vill dyka in i tårtorna. Bada i dem samtidigt som jag äter av dem.

Klet, mums, klet!

Iiih!

"Lemon Pie"

Jag blir så hiskeligt sugen på att baka något sådant här till jul eller så.
Kanske man skulle testa? Men säkert man skulle få sådana här resultat, haha.
Dessa recept lär knappast passa viktväktar livsstilen, ho ho... Därför det passar utomordentligt till just jul då jag kommer totalskita i points.
Men jag vill ha en bit av varje nuuuuu!

Snälla vågen... Show mercy imorgon!
2 veckor ffs!:}

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0