Ja, jag ska också gnälla om snö o mer därtill.

Nu var det här. Det vita helvetet.
Jag gillar att sitta inne o titta ut när det snöar, det är vackert.
Snön täcker träden och skogen så underbart fint.
Jag får en julig känsla, jag gillar julen.
Jag vill genast köpa julklappar och mysa med familjen.

Men det råkar vara så att jag har 2 ärenden på stan idag. 2 helt skilda tider, självfallet.
Ett är redan uträttat... Och jag, den ständiga cyklisten, kämpade mig igenom det vita helvetet.

Det spelar tamejsatan ingen roll vilket håll du än cyklar åt, snön sticker en i hela fejjan som tusen jävla nålar, för att inte tala om ögonen. O ögonen behövs när man tar sig framåt kan jag tala om. Möjligen mindre när man går, men när man cyklar.
Halt fick jag uppleva att det var också, snorhala hjulspår ni är så saknade!
NOT!
Nu om någon gång förstår jag varför jag håller på att ta körkort, men nej jag påstår inte att det är lätt o säkert att köra i snö o halt. Garanterat inte, men om man tar det lugnt o säkert så slipper man iaf de tusen nålarna i ansiktet.
Att ständigt vara helt jävla blöt i röven efter en kall o nerisad cykelsadel.
Känns extremt värt att börja gnälla redan nu också, vi har väl säkert 5 månader kvar av skiten. Hurra för det.

Plus att på mitt ärenden fick jag inte alls höra det jag ville. Inte ens en bråkdel av det, så det var ju jävligt värt. Du kan dra åt fanders, även fast jag vet du följde punkt o prickar o gjorde ditt jobb, men du kan ändå dra åt helskotta.
Jävla paragrafryttare.
USCH!
Nu förstår jag varför karma letade upp mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0