...Nedkylning AB.

Man förstod ju att det var för väl att man skulle få sluta 11.30 på en måndag o komma hem o sova lite mer.
Visst sluta tidigt, det fick vi ju!
Men när jag körde på vägen mot motorvägen kom ngt varningsläte o batterilampan började lysa i bilen.
Kan ju inte vara bra, sen började fler knappar lysa o servostyrningen la av. Vi styrde kosan mot Arboga i jakten på ngn verkstad. Jävla tur vi inte hann ut på motorvägen, bli ståendes där låter ju inte sådär hejdlöst roligt.
Bilen luktade illa o gick rätt illa, vi struntade i "märkesverkstaden" o lyckades ta oss till en allmän, o självfallet lunchstängt... Vi skulle precis sväng iväg mot märkes-tjosan istället men så pajjade hela bilen.
Bara att ge sig ut o putta, men vi fick iaf vänta inne i verkstaden tills de slutat sin lunch, o vi anlände ju va 12.15, lunchen var till 13. Zzzzz.
Fast killen vi skulle snacka med kom senare o skulle äta lunch då, typiskt. Men han var mycket, mycket rolig och trevlig, sådant gör ju det hela lite lättare:)
Vi hann med att sticka o käka iaf, men bilen var inte färdig förens runt 14.30 o efter betalning o allt var klockan kanske 14.45 o vi hade fått promenera en bra bit till matstället o -10 utan mössa o långkallingar var inte så skoj:(
O för de som känner mig eller brukar se mig så kör jag nästan aldrig med vinterjacka på vintern. Jag har min skinnjacka året om med ngn extra tröja under vintertid. Dumt av mig, ja.


Fläktremmen hade hoppat av totalt, runt 2000:- gick kalaset på. Vilket jävla pris. Tur Erika fick fakturera till sin far. Föräldrar är bra att ha minsann}
Men hem kom vi bara aningens innan vi brukar komma hem, Tjo för det.
O jag känner mig lite tung i skallen o har faktiskt inte helt återfått värmen i hela kroppen ännu, förbannelse.
Hoppas jag slipper bli sjuk, har inte tid eller lust.

Plus att jag känner mig så dålig. Som en dålig dotter. Hälsar knappt alls på mor o far längre.
Jag vill ju! Jag längtar ju!:´(

Men oftast har jag körskola efter skolan måndagar o tisdagar, viktväktarna efter skolan onsdagar, torsdagar jobbar jag en del på om inte annat är det min enda lediga eftermiddag vardagarna, om man iofs bortser från fredagar.
Helgerna jobbar jag från o till på också, har varit en del o de kommande två helgerna är det jobb. O igår, söndag.
Visst det är fjuttiga pass, men det hinns inte o stressa med bussar när jag måste hinna med bussar här i stan också.
Men jag saknar gårn:( O familjen. Kanske därför jag längtar alldeles extra mycket tills jul.
Inte träffat Stina på århundraden känns det som.
Men söndag är en helt ledig dag för mig, kanske att jag drar mig iväg hem då.
Pratade med mamma om att vi skulle kunna baka saffransbullar då, yaay. Haha, äntligen.
Mys!
O pappa som frågar när jag kommer förbi nästa gång o svaret blir alltid: "Jag vet inte".
Men visst det är som mor säger, det är ju nu när jag håller på med körkortet, sen när(läs OM) det blir färdigt så blir det ju mer tid. Jag vet ju detta, men vill ändå hinna umgås med familjen o alla där hemma. Helst på en gång.
-saknad-

Nej, nog gnällt o tjatat om samma saker jag alltid gnäller o gapar om.
Nu ska jag se om jag kan hitta lite julstämning att beställa hem från internet sen måste jag självfallet se senaste avsnittet av "The walking dead".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0