Igång.

Mysiga söndag!
Kom hem idag, har varit hos mor&far sen i fredags.
Skönt att komma bort lite, dock kändes det som att jag hälften av tiden skulle frysa ihjäl.
O man har ändå växt upp i det där vedeldade lilla huset, hehe. Men tror nog inte de eldar lika ofta när de inte har gnällande barn o tonåringar hemma:)
Dessutom är de nog rätt hårdhudade när det gäller kyla min lilla mor&far...
Jag har vant mig enormt med denna varma lägenhet.
Lär väl bli förkyld, vore ju typiskt.
Var o hälsade på farmor o hennes man i deras stuga i snuggan igår, som de nu sålt o skall ur, första gången jag varit där, enligt mig själv, min bror insisterar på att jag varit där men ja... Lär ha varit när jag var typ 5 isf. Känns lite konstigt eftersom de fan har haft stugan i 25 år, först nu hälsar jag på. Skitfint läge... Jag frös för mycket för att fota den veckra sjön osv, hah. Men fint var det iaf:)

O helgen har varit bra trots frysande. Bror fyllde år ♥ o det åts god tårta tillsammans med familj:)

Kunde ju lägga lite points på godsaker nu när jag inte använde dem till vin som det oftast brukar bli.
((Känns ändå som att jag inte kommer ha gått ner ngt på onsdag när det är dags för vågen, huvva, men men... Det har ju gått bra hittills. -8,2 tack vare VV. Inte illa pinkat, det är tungt det.))

O självfallet kunde jag inte ge fan i att plocka svamp, fast jag har en hel del hemma, o egentligen inte behöver eller orkar plocka hehe. Men vafaan, de blir snart dåliga o frosten tar kål på dem så... En sista omgång fick det bli, skall rensa o förvälla senare:) Skall väl göra äggomelett med svamp i till frukost ngn dag är tanken, jag skall bara orka:p
O att fotogragfera svamp, det är ju lite av min grej:)
Första såg så fräsiga ut för de är nästan genomskinliga i hatten, dock syns det väl dåligt men men. den andra kan man ju undra vad det är för svamp:)


Koncentrationen på topp när det poseas i skogen:)


En liten mamma mellan träden, hihi<3


Dessa underbara färger hösten bär med sig.

Mamma&Jonis
♥ ♥ ♥

Känns som att det bara bli att koppla av nu när det är kväll. Skönt att vara hemma hos kissarna, o pyssla runt.
Fixat matlådor, mosat mig mätt med hjälp av potatisgratäng&kassler... Mmm!
Diskat, gjort iordning i mitt gigantiska skafferi... Eller halvt iaf:)
Mina skor kom i fredags också... Nu är bilderna halvkassa men I love them!

Jävligt enkla, o det gillar jag. Perfekt höjd på klacken också, så man faktiskt kan gå i dem. Det är ju ett plus:)

Snyggare i verkligheten, kanonsnygga:)
Jag är helt enkelt nöjd. För engångs skull, ho ho.

Känns som att jag måste sparka igång mig rejält nu när en ny vecka startar.
Jag har slöat efter med skolarbete.
Jag vet att jag hinner men kanske kan vara kul att inte göra allt i den där underbara - Sista minuten:)
Måste ringa o jaga ner chefen på önskade praktikstället, någongång måste han ju vara där tycker man ju.
Så jag hoppas att det kan ske imorgon.

Har ringt chefen o sagt en massa tider jag kan jobba på, får jag de flesta känns det som att varvat med VV, körskola, privatkörning och för att inte glömma heltidstudier- får man boka mig ett halvår i förväg om man nu skulle ha något intresse i att umgås med mig, hehe:)
Så illa kanske det inte är, men nästan;)

Men på min fritid är jag sjukt nöjd över att dessa godinar till serier dragit igång:


Cougar Town, The Vampire diaries, Desperate Housewives, Dexter o Grey's Anatomy.

!!!

Jäklarns vad jag skriver nu då... Men jag läste artiklar länkade till FB om att ett jävla äckel till våltäktsman är igång o härjar i Öret igen.
FÖRJÄVLIGT!
Så jävla otäckt att röra sig utomhus, o det måste man ju... O det blir bara mörkare o mörkare.
Jag trodde att det var mest nattetid tills typ 4-5 på morgnarna man mest skulle vara rädd, men kvinnan som nyss blev våldtaget hade blivit det runt 06-07 liksom.
Stackare, om man fick tag i de där jävla äcklena bara... Stympning av både det ena och det andra.

Men jag har tänkt att jag måste införskaffa ngn slags sprej så man kan få ngn känsla av lite trygghet.
Då funderar jag på en attacksprej för hundar som min klasskamrat snackade om. Den är tillverkad för att få stopp på hundslagsmål eller om man själv håller på att bli attackerad, den skall tydligen vara lika effektiv på människor o är dessutom laglig... O man skall ju självfallet spruta mot ögon/näsa/mun. Typ 130:- o finns i djuraffärer.

Eller att man ska skicka efter en annan laglig, den som färgar ansiktet rött på angriparen o irriterar ögon o blaha blaha... Finns med tillhörande stank så det stör också.

Priset är inte långt ifrån, o det spelar ingen större roll.
Men vet inte vilken som kan tänkas vara värst...?
Det här med att det färgar är ju toppenbra!
Men en sprej som kan stoppa ilskna hundar måste ju vara jävligt effektiv också... Vill ju ha det bästa.
Har ni någon självförsvarsspray?
Om inte annat måste ni också införskaffa! Man vet aldrig när man kan behöva den.
O särskilt inte här i Öret som det ser ut just nu. Gå med den i handen sena kvällar, ingen idé att behöva rota efter den. Ett sådant där tjutlarm kanske också vore något?

Otäckt:( Och förjävligt att man ska behöva vara rädd att vistas ute.

Kommentarer
Postat av: Pörni

Fan vad roligt! Vi har lagt upp liknande inlägg ungefär samma tid, hahaha! Ja inte exakt lika så, tänkte mest på en godbit (tårta i ditt fall) och blåbärspaj för min del. Och fina höstkort och en text om den här våldtäktsmannen! En bild när man posar och finns till. Smarta hjärnor tänker ju lika du vet hö hö ;D



För övrigt har jag också de där korta kängorna med kedjor och de är sååå jäävla snygga till jeans!! Jag ska bara komma i mina jeans först, men kanske får njuta utav dig i den kombinationen så länge =D



Imorgon är det V.V igen, du är så jävla duktig som gått ner så mkt! Hoppas på min tur snart...Fnys Se sur ut*

Pöss!

2010-10-12 @ 06:16:05
URL: http://magi.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0