...Det var det där med tid, ja...

...Fasiken alltså.
Alldeles nyss hade jag en helt underbar ledig vecka inbokad i filofaxen. På praktiken har de var 9e vecka ledig, i o m att de jobbar grymma pass. Men så kom jag på ideén att jag byter lite pass för att slippa jobba en helg till, blaaj.
Och den planen är fortfarande tanken...
Men helt plötsligt fick jag en massa annat o det ska inplaneras hit och det skall inplaneras dit.
Poff!
Så var alla dessa små härliga anteckningar i kalendern jag gjort  med ordet "ledigt" inte lika söta längre... Då de praktiskt taget är överstrukna o andra saker inpressade.

Är det såhär det är att vara vuxen med massa saker att ordna alltså? Mjae, då vette fasiken om jag vill vara med på tåget längre.
Jag vill sova ut, jag vill hinna åka iväg till gårn. Egentligen inte så mycket att gnälla om. Sitter ju här nu ledig ju... Men nu söker jag massvis med jobb, alla sorters jobb inför sommaren istället. Bara det känns som ett heltidsjobb, puh!
Bara hoppas det ger utdelning, dock är jag inte hoppfull. Men det är jag ju oftast inte när det gäller något så;)
Men jag skall ta tag i att diskutera på praktiken imorgon, se hur vi kan lägga upp detta på bästa sätt. Får väl ta att jag får 1 el 2 frånvaro dagar, har faktiskt lite saker som är viktigare ibland. Livet går före gratisarbete. Plus att jag skött mig exemplariskt med tider o att säga till om något blir knasigt.

Ska bli så satans jävla skönt att ha ledig helg nu, eller ja fr o m 16.15 fredag dvs. Men gött! Fixa iordning sig lite o dra ut o svira:}

Jag är så glad i sinnet(inte i humöret;) för att det känns som sommar nu... Inte vår. Utan sommar i vädret. Bara önskar grönskan kunde hinna ikapp lite.
Var ute på promenad runt Rynningeviken igår och det var smått terapi för själen, inte lika mycket som det är att gå i skogen hos mor och far men en bråkdel utav det iaf:)
Fåglarna är ju så jädrans söta! De vandrar omkring helt ogenerat överallt, och bara gastar, letar mat och badar. Jag vill bara klappa alla, och fotografera.
Fan vad jag önskar jag hade råd att köpa en digitalkamera, men det får väl vänta:( Mobilkameran är bra men inte tillräckligt bra.
Jag älskar ju att fotografera.

Men iaf... Det prasslade o rasslade i gräset vid vägkanterna. Alla små djur vaknar till liv. Såg också en snok fly sin väg tror jag bestämt. Var alldeles för långt o "stort" för att vara en kopparorm, tror jag? Men någon huggis tror jag inte det var iaf. Vandrade faktiskt halva vägen i linne, o det var inte det minsta kallt. I like it!
Sett första fjärilen i förra veckan tror jag.
Ja som sagt, lite mer värme o lite mer grönska så var det bra, jag är så ruskigt sugen på att parkhänga. Sitta i gräset, grilla och dricka bärs eller liknande.


Mor&far ringde från Thailand igår igen. De verkar ha det bra, men mamma tycker nog det är lite för varmt. Det är ju faktiskt pappa som trivs bäst utomlands:) Morsan saknar hönsen för mycket, hehe.
Hoppas iaf att de har det så kanon de kan och kommer hem säkert.


Ja, jag vet knappt vad mer jag ska säga. Finns nog inte så mycket att säga faktiskt. Förutom att snälla någon
-GE MIG ETT SOMMARJOBB! Eller gärna ett heltidsjobb som sträcker sig längre.
Tack!:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0