Movierule.

Helg, helg, helg. Göttans.
Sitter o inväntar fikabesök i form av mor, far o bror♥

Ikväll blir det antagligen lite öl o utgång, bara druckit 1 öl på 3 veckor, inte likt mig. Men ibland behöver man en break. O ikväll har jag enbart 5 öl, kanske inte überlite men mycket mindre än jag brukar häva i mig så.
Än har lusten inte dykt på mig, men den kommer nog:)

Jag har funderat på om filmfreaket jag ska försöka göra det till en regel att se minst 3 nya filmer varje vecka. Varför inte liksom?
Denna vecka har jag iaf sett 2 filmer jag inte sett förut. Varav den ena i skolan. En dansk film med namn:
"Fräls oss ifrån ondo".

Obehaglig film. Hemskt att se vilka djur människor kan bli, särskilt i grupp. Jag satt o blev riktigt, riktigt arg.

Bra vi sett 2 danska filmer i skolan, jag ser nästan aldrig annat än amerikanska, då jag stör mig på språket så enormt, haha. Danska, norska, finska på film liksom? Nej, tack. Samma med nästan allt som inte är engelska. Svenska funkar ju men brukar oftast inte ge svenska filmer en chans.

Igår kväll såg jag en film jag haft här hemma hur länge som helst utan att titta på. Fick för mig den var trist.
"Fireflies in the garden".
Men gav den en chans då jag tycker mycket om skådespelare som Ryan Reynolds(yummie, yummie;), Julia Roberts, Carrie-Anne Moss osv:)

Och den var helt OK. Är ju en drama o det var väl inget direkt megatempo i den, men i vissa filmer behövs det ju inte. De blir bra ändå.
Tyckte denna var, som redan skrivet, helt OK. Kanske inget jag kommer titta om på på ett tag.
Det skär i hjärtat i vissa scener, o det är ju bra med filmer som berör så.

Vi får se vad nästa osedda film blir:) Har ju några andra som legat här hemma utan att bli tittade på.
Dags att ta tag i att jag ligger så mycket efter, när det finns bra alternativ att hinna ikapp:)

Men vänta här nu, jag såg ju:
"Can't buy me love"

Rätt nyligen, var det denna vecka eller förra helgen? Vi säger denna vecka;) Men kommer nog ändå se ngt nytt imorgon, hoppas jag.
Syns knappt på bilden, men det är Patrick Dempsey i huvudrollen, 1987, hehe. En mycket ung Dr. Shepard:p

Kommentarer
Postat av: I.M

Va galet! jag såg can´t buy me love förra veckan ;oD alltid älskat den!

80´s!!!! LOVE

det med att se 3 filmer/vecka e som en terapi för dej, så gör det.

väldigt bra idé. Någonstans ska man finna glädje i själen trots världen stinker gyttja ;o)



PUSS!

2011-02-05 @ 14:58:54
Postat av: Pörni

Jag tycker det är en bra regel, då får jag Nörd-snacka mer film med dig, vilket jag älskar att göra! :D

Fan, jag kände inte igen Patrick Dempsey där inte... :S

Jag har under "mystiska omständigheter" snart "I am Dina" på datorn snart. Det enda som fattas är pizza, choklad, lakrits, chips, bakelser, klasskakor och cola och vanilj kaffe kanske.

Pössss

2011-02-06 @ 13:32:55
URL: http://magi.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0