Drinking& Shooting balls.

Då var det äntligen igång då.
Svar nej. Jag ville inte lämna lovet, men jag har så gärna velat ha schemat o sätta fart så att nervositeten kunde släppa lite.
O det har den gjort. Hann knappt något denna dag, förutom lite rundvandring o träffa lite personal o tjejerna på avdelningen. Men det är första dagen hur mycket skall man hinna liksom?
Verkar vara skitmycket tider&grejjer att ta in så det tar nog sin lilla tid.


O förutom det, sure, jag är ju lite nojjig över småsaker. Ingenting som förstör massor eller ens mycket, då. Men jag ska inte sticka under stolen med att små, små saker kan skapa diverse orosmoln i mitt huvud.
Nu är det t ex att jag för det första inte tog mig tid på lovet att cykla iväg till praktikstället o checka hur lång tid det tar. Men jag har ändå tänkt att om jag cyklar en timme före kan jag minsann inte bli sen OM ngt inte går fel med "vrålåket":} (Peppar, peppar!)
Och ja en timme låter extremt och är säkert det. Men det är fan skitlångt bort. Snälla, snälla snö&kyla försvinn. Fort som fan. För motionen o cykelturerna har jag ingenting emot.

Sen glömde jag självfallet checka idag vart det finns eventuellt cykelställ. Och vad är det att ens fundera på?
Haha.
Men jag bara ser mig själv som den där lustiga kufen som fraktar in mig själv in i dörren bredvid grinden(som förövrigt säkert för första gången på 12 år är helt låst när jag kommer bara för att jag ska få leta efter ngn knapp o låta bortirrad& be ngn släppa in mig;)&trycker mig igenom samtidigt som cykeln, o självfallet skall det inte gå hur lätt som helst.
Jag ska antingen fastna på bredden med mig&cykeln, eller snurra in benet i trampan osv osv, you get the picture. Haha.
Och nej, jag tror inte att det blir så illa... Men när jag kommer in kommer jag stå o se lite smått vilsen o fånig ut i letan efter cykelstället. Och självfallet råkar alla vara i huvudbyggnaden o se mig då. (Hur stor är risken?;)
Sen parkerar jag cykeln mot staketet för att sedan gå en bra bit o se ett ställ, o då inte orka gå tillbaka utan verka slarvig.
Sen kommer jag fram till avdelningen jag är på o ringer på dörren o så är de inte där just då. Då för att jag börjar sent på onsdag(ledig imorgon, yaay) o de är säkert i matsalen just då. O jag har ingen  nyckel och det är en låst avdelning. Då får jag stå där utanför o se fånig ut tills alla kommer tillbaka. O det hela mest för att cykelturen självklart inte tar ens i närheten av 1 h o jag är alldeles för tidig, ho ho. Och inte kan jag fördriva tiden med att röka en cigarett eller två då rökning inte sker på den platsen.


Lite sådant tänker jag på. O undrar över. Som sagt, det är inget som tar över min vardag, haha. Tack gode gud;) Men därmed inte sagt att jag gärna skulle haft saker&ting en aning mer korrekt uttänkta o efterspanade.
Vet man att man är lite sådanhär, är man rätt duktig på att just planera och checka läget så att man vet vart saker&ting är. Men i detta fall är jag osäker. Irriterande:D

Men det verkar iaf bra hittills. Var bara där mellan 8-13.20 ca idag. Min handledare har jobbat helgen så jag är ledig imorgon också, ett utmärkt sätt att starta praktiken på. Dock kvällspass ons-tors... Vilket inte gör mig någonting men jag gillar ABSOLUT INTE tanken på att behöva cykla hem över/genom ngn av alla de läskiga broar/tunnlar som finns att välja på. Men what to do?
Kan samåka till&från väster, men what's the point? Krångel, krångel. Men den som lever får se. Snällt erbjudande iaf.

Jag blev positivt överraskad över hur pass bra schemat verkar vara. En hel del maffiga pass, eller vad sägs om 07-20.30 då&då?
Aja, det är helg tider 34h på en helg blir det. Men o andra sidan, man jobbar inte mer än 4 dagar i sträck, utan att vara ledig typ 2 dagar. Plus att, jag anar att det är kompensation för dessa maffiga timmar, jag hinner vara ledig en hel vecka i sträck. Heltidarna är tydligen det var 9e vecka, och det tackar man ju inte nej till:)
Och jag kan en aning besviken meddela att jag o E inte praktiserar en endast dag exakt lika. Går om varandra nästan totalt faktiskt...
Fan vad trist. O då tänker jag inte först o främst på skjuts utan att lite hade man ju velat stöta på varandra, blir isf när ngn av oss slutar 16 eller 16.30 o den andra går på 12 eller 13.45. Aja, alltid ngt I guess.

Till något helt annat så tänkte jag på det när jag nyss tittade på senaste avsnittet av Greys anatomy...
Jag vet att det är en serie, de försöker göra den en aning verklig att det skulle kunna vara så på något vis. Men på ett mer lustigt sätt, då. Jag menar intrigerna&problemen de har skulle ju kunna vara verkliga, även fast jag betvivlar att det skulle vara så öppet om allt. O alla skulle juffla runt med alla på det där viset;)
Men det är inte poängen. Utan mest att så många serier har en samlingspunkt, utöver i detta fall sjukhuset, som är en pub eller bar. Mysigt. Och även om man är läkare skall man väl få ta sig ett glas o varva ned. Absolut. Grejjen är bara den att de sitter o tar sig ett eller två glas o om det blir en rejäl emergancy så springer de för kung&fosterland för att hinna till sjukhuset... Vem fan vill ha en läkare som precis suttit o tagit sig en shot eller två?
Inte jag.
Ja, okej. Om situationen var totalt livshotande, nödläge. Jag dör om 20 minuter o den enda specielisten på detta område eller den enda lediga läkaren slutade för 30 minuter sen o sitter på en bar rakt över gatan o är inte full o kan rädda ditt liv Go for it, men bara tills ngn annan av samma kaliber är tillgänglig, tack.
Hur vet man ngn annans tolerans nivå?
2 glas må kanske inte påverka mig särdeles mycket, men du kanske blir en aning vinglig av det?
Och i serien har man ju fått sett när någon är för full hit o dit, hah. Men det är det som är gränsen att de är vingliga, stinker alkohol o sluddriga i talet? De där skillade o precisa händerna kan inte bli en aning darriga o göra fel tack vare 2 glas? Hehe.
Jag vet det är en serie. Men ändock.

O att de står på taket o spelar golf? Eller spelar o spelar... Skjuter iväg bollar. Jag har sett det i fler filmer/serier. Liknande inslag. Hur OK kan det vara?
Vem vill vara stackarn på gatan som inte ont anandes får en jävla golfboll i skallen från en extremt hög höjd o i garanterat ett jävla tempo?
Haha. Kan inte sluta i annat än kaos. Har de inte patienter så det räcker?;)
Eller schysst att få den där bollen in i rutan... Klirr, klirr. Finns ju en del andra byggnader runt omkring liksom.

Bara en lustig tanke att de kan göra så, men det kan fan inte vara det minst OK in real life. O det är det garanterat inte. O samtidigt som en golf precis skjutits väg, tar herr neurokirurg en zip ur ngt som är mycket likt en ölflaska. Mycket förtroendeingivande:) Hur stor är chansen att han INTE skulle kuta ner till en emergency om en inträffade när han spelar golf&dricker öl på taket?
Inte så stor kan jag tala om:p

Och okej, en sak till, då... Denna grej som man sett en del gånger, iaf jag...Är det inte så att det faktiskt är rätt fascinerande?


"Mänisnakshjnräan kan lsäa oedrn i vlkien odnrig somhlset, det edna vkitgia är attden fsötra och stsia btkosaevn stetir på rtät palts. Rsteen kan vraa hluler om bluler och du kan ädnå lsäa det uatn ngåra porlbem. Hägtfit va?"

Äh, over and out. Sov som en påse skit natten tills idag nu är jag såå trött!
SOVMORGON!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0