Det var det där med nytt år, ja...

Det kommer väl av sig självt att när det är nytt år funderar man, iallafall jag, på saker man vill ändra på.
Saker som skett o saker man vill ska ske. Det tänker jag även på mycket annars, men just nu när det slagit över från 2010 till 2011. Tiden tickar på, man blir knappast yngre, även fast jag fortfarande inte är överdrivet gammal:)
Men ja, nyårslöften o dylikt.
Jag lägger numer aldrig in mina önskningar för det nya året som just nyårslöften då det känns som att så fort jag placerat önskningarna i den kategorin så är det menat att de inte slår in eller bryts.
Jag benämner det hela som just önskningar o förhoppningar inför det nya året.

Och klart jag har dem, har inte alla det?
Nu har jag vissa grejjer som jag faktiskt redan ser som spikade.
Kanske är farligt att ha saker spikade i skallen?

MEN jag räknar stenhårt med att jag innan sommaren har mitt efterlängtade körkort.
Har jag inte det då är det fan inte menat att jag ska ha körkort helt enkelt. Ligger redan efter tidsmässigt, eller ja efter som i att jag trodde det hela skulle gå fortare. Men det har varit pauser från körskolan o nu är jag asnervös för att köra igen då det var typ 3 veckor sen jag körde. Körskoleläraren har varit sjuk o nu julledig. Erika har varit hemma i Skövde, men imorgon drar jag igång igen. På körskolan that is. Hoppas att det flyter på bra nu.
KOM IGEN FFS!

Jag o Pörni är dessutom väldigt säkra på att vi innan sommaren nått våra målvikter, vi har ungefär lika mycket kvar att få bort. Jag hoppas att det går bra för oss fortsättningsvis iaf, o nu har det gått lite sådär med jul o säkerligen rätt dåligt nu efter nyår när man misskött sig, men det är bara att ta nya tag.
Lite skönt att det hela är över nu o det mesta kan återgå till det normala.

Jag längtar dessutom efter att få jobb, o då inte för jobbandets skull men lön. Jag saknar en bra lön. Kunna spara undan OCH unna sig. Men men, någongång.
Tanken på att jobba o knappt vara ledig - Den tanken spyr jag mest på. Kan väl kanske bero på att jag har jullov nu, o har lite ångest över att det enbart är typ 1 vecka kvar:(
Men ska bli gött när man kämpat på o faktiskt får semester... Aldrig haft betald semester på ett jobb förut. Snart är det dags.

Så mina önskningar inför 2011 är väl rätt basic, o ganska rimliga med tanke på vart jag står just nu.
Men jag har ju större framtidplaner än dessa, men detta är en början o som sagt det rimligaste med tanke på där jag är idag.
Men jag o Pörni har pratat mycket framtid, o det ger mig hopp. O jag blir så glad.
Allt låter så trevligt när vi pratar om det:) Sen får man väl se hur allting blir, men just att vi har planeringar o tankar o vill lite lika när det gäller en hel del.

För 2011 skulle jag gärna komma på vad jag skall göra åt den rastlösa känslan jag ofta har inombords. Bli lite mer harmonisk inuti& överhuvudtaget. Undrar om det är något som kommer av sig självt? Eller om det är något man måste komma på vad det är för att kunna råda bot på? Kanske försvinner av sig självt, hm.

Plus att jag även skulle vilja göra mer saker som inte involverar festande o alkohol.
Jag har självfallet inget emot att festa o så, det kommer bli en del sådant framöver det är jag rätt säker på. Men att man gör mer annat också. Finns ju tusentals saker man kan hitta på med vänner som ger så otroligt mycket mer än en festkväll, håller ni inte med?

Jag vill dessutom att jag ska få mer tid o ork över så jag kan spendera mer tid tillsammans med min familj. Blivit så dåligt med det sen jag börjat ta körkort o gått med i VV. Nu kanske jag inte kan göra så mycket åt det då tiden går åt till mycket annat, men jag hoppas att jag hinner umgås mer med dem under detta år o framöver iaf.


Sen var det självfallet det där med rökningen... Den äckliga ovanan vill jag ju självfallet bli av med.
Ska bara klara av det, and I will. Someday....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0