Bit ihop. Ny dag, nya tag?

Ikväll känns det bara en aning tröstlöst.
Fattar inte att det kan kännas som att jag stampar runt på samma ställe trots att jag kämpar rätt hårt för att ta mig framåt.
O jag vet att sanningen är den att jag INTE stampar runt på samma ställe, jag tar mig framåt... I nuläget är det rejält sakta men säkert.
Min dubbla körlektion gick skit idag. Inte till en början, men jag klantade som vanligt till det. O det gör mig så väldigt ledsen o frustrerad:(
Jag tror nästan att jag försöker för hårt o därmed klantar till det istället. Och nej, det är inga extrema grejjer som det kanske låter som, men för mig känns det stort. Just nu. Jag börjar tröttna så förbannat på att försöka ta detta jävla kort nu.
Double the fun att klanta sönder en dubbellektion också, 1000:- åt fucking h-vete.

Jag har fått spräcka min ekonomiska planering. Får ta av cashen som skulle vara min garanti för överlevnad i juni, jag vet... Vem förutom jag har ens planerat så långt? Varför kan jag inte bara ångestfritt släppa tyglarna o ge mig fan på att det löser sig? Som det alltid har gjort hittills o alltid har en tendens att göra?
Pappa kan låna mig pengar i värsta fall osv, jag kan klara mig. Plus att varför har jag betalat dyra pengar till a-kassan under min studietid om jag inte kan använda stämplingen sen? Löjligt. Klart som fan jag överlever.
Jag kan ju faktiskt ha turen att få extrajobb/sommarjobb på praktiken, vem vet?
O körkortet är en av de bästa investeringarna man kan göra. Det vet jag.
Och samtidigt som jag är så trött på att hållas med det(trots att jag endast kört på körskolan i ca 3 mån) är jag så jävla trött på att prata om det. Det har varit fan 50% av mina jävla samtalsämnen. Särskilt här på bloggen anar jag, sorry för det. Men jag anar det inte är många som läser denna skruttblogg ändå så det är inte allt för många drabbade:)

Men shit the same. Har fått boka upp typ hela lovet, som är det sista lovet jag vet jag får hittills... Med hela 6 körlektioner, hejja. Blä.
SKITSAMMA. Det går som det går nya tag imorgon. Nog om det helvetet.

Jag är iallafall så jävla trött, återigen. Vore ju trist om man kunde vara pigg. Men nu kvittar det ju då klockan är sova-time strax.
O är skitsur på mig själv att jag börjat äta så mycket godis. Och nej inget fusk... Men jag har aldrig ätit så mycket godis som nu när jag är med i viktväktarna, hur vettigt verkar det liksom? Hah. Värdelöst.
O problemet med det hela är att jag vill ha godis nu, nu, nu!
O det är totalt slut. Förutom fel sort som kostar för mycket points ofc!

Jag vill bara ha helg&krypa under täcket så jag återigen får sova ut, gött att det endast är måndag då.
Saknar familjen. Vill bara umgås. Mysa, skratta o vara hos dom♥
Lär inte hinna till helgen om jag nu ska på Coldworkers spelning på Virus, är inte det minsta sugen som det är nu. Men man kanske hinner bli?

Skulle vara gött att orka o hinna fika&umgås med lite vänner som faller åt sidan för att jag är uppbokad o tröttis all the time.
:(
GNÄLL, GNÄLL, GNÄLL!

MEN!
Jag måste få tillägga att jag är väldigt glad&tacksam över att jag har vänner&familj som alltid finns där.
Som drar upp mig ur skiten& peppar mig. Som får mig att inse att jag, trots allt, också är mänsklig o att saker o ting inte alltid går som man planerat. Bit ihop, det är en ny dag imorgon. Nya tag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0