Känsla hit o känsla dit.

Känts lite skumt idag... Slutade jättetidigt då det är lite strul med E:s bil så vi åkte med C som åker hem denna tid varje torsdag... Så jag hann komma hem, sova lite o bli väckt av ett samtal innan klockan var 14.
Jag vet att det blir mörkt jättetidigt fortfarande, men i o m att jag hunnit vara i skolan, hunnit komma hem, hunnit sova en aning o sedan vakna till liv innan 14 så kändes det som jag hunnit med så mycket o att det varit ljust skitlänge redan vid just 14.
O då dök det fram en sådan otroligt "vårig"-känsla inom mig. Som om det spritte i kroppen, jag ville bara iväg o göra något för att våren äntligen var här igen!
Men så var det ju inte o orken försvann rätt snabbt igen:)
Men under den korta lilla stunden jag hade vår-känslan kändes det så bra, så bra.
Våren är trots allt inte ljusår borta, men ändå längre bort än jag vill:/

Sovit så förbannat dåligt de senaste nätterna, vet inte varför. Har varit jättetrött när jag lagt mig, t o m testat att sova utan film/serie på under natten. Ingen skillnad. Vaknar så jäkla många gånger o går upp några varv för att sedan lägga mig igen. Inatt satte jag t o m på kaffe klockan 03.30 typ, för att förbereda tills jag skulle upp 06.30, vet inte hur jag tänkte där... Men vaknade av att jag trodde det brann ngn timme senare men det gjorde det ju inte, upp o stänga av bryggar'n o sedan somna om. Riktigt drygt faktiskt. Jag brukar inte ha problem att sova över huvudtaget. Men det blir väl bättre. Ska öppna fönstret o vädra lite här nu tills det är dags att sova så kanske det känns bättre.

Har iaf nyligen kommit tillbaka från en uppfriskande promenad. Hann bli jävligt uttråkad från att jag kom hem tills för ett tag sedan... O jag har så dålig motivation till motion här i stan, som jag säkert nämnt tusen ggr.
Men nu fick det bli en promenad, o det var mycket härligt. Tror jag skall göra om den imorgon mellan tvättstugebesöken:) Tvätta på en fredagkväll, wohoo!
Men måste vara duktigare denna vecka då jag hade gått upp på VV igår, IGEN:(
O jag som har skött mig sedan typ söndagen efter nyår, men inte vägt mig sedan onsdagen efter julafton. Trodde inte jag skulle ha gått upp ett helt kilo, skandalöst. Känner mig helt plötsligt jättetjock, hah, hm..:(
Totalt + 1,3 kg sedan 22 december. USCH!
Är iallafall sjukt besviken på mig själv, men vafan... Kunde varit värre o jag har faktiskt inte fuskat ständigt så... Shit happens, är iaf - 18 kg, ca, sen i april-2010.

Men det hela känns ju inte bättre av att jag bara vräker i mig saker nu o de senaste dagarna. Nej, inte godis eller direkt mat som innehåller points, men frukt o kaffe. Kaffe i litervis, jag skojar inte.
Jag åt 1 kg vindruvor igår, och snart 1 kg denna dag. De har extrapris på Ica;)
Och ja frukt är ju bättre än massa annan skit, visst är det så! Men vindruvor innehåller ju massa fruktsocker o jag är hela tiden helt stuffed i magen... Känns som jag rullar fram.

Anledningen är att det känns som att jag aldrig har ngt att göra. Detta är min 4e rökfria dag. Hur fånigt lite det än låter så är detta det längsta jag varit rökfri på typ 10 år. O jag vill inte ge upp riktigt ännu, eller helst inte alls. Men jag tänker inte vara säker på seger ännu, när som helst kan man ju braka dit. O till helgen blir det ju dessutom fest, får hoppas jag kan sköta mig. Är iaf grymt sugen på lite vin o öl nu!:)


Kom o tänka på det... Vi såg en film i skolan igår "Boy A" hette den, o är passande att se för våran utbildning. Men alltså, den passar ju för alla att se, o jag tyckte den var väldigt bra så se den, vetja!
- Om att bli given en andra chans eller ej. Betydelsen om hjälp för barn i rätt tid, hade saker o ting kunnat undvikas om familjen varit annorlunda? Om hjälp hade funnits/kommit...

Men just en scen i filmen...
Jag blir chockad över hur en scen i en film kan få en att känna så mycket. För en minut kände jag något jag inte känt på hur länge som helst. Och jag skriver ju om det nu så det är en känsla som på ngt sätt stannar.
Det är en kärleksscen och den scenen fick mig att minnas en känsla.
Den där känslan av att vilja ha någon så mycket så det gör ont.
Ni är nog många som vet exakt vilken jag menar.

Den där känslan som är så extra skön att känna när man faktiskt har den personen, om så bara för ett slag.
Ja struntsamma. Men den känslan fick de fram så otroligt väl där.
Jag vet inte om det hade mer att göra med att jag nästan glömt bort att den känslan fanns o hur den känns eller skådespelarinsatserna... Men det är nog delat, för de förmedlade situationen bra, o jag behövde kanske bli påmind. En klasskamrat sa hon fick lite samma känsla, dvs det var en otroligt äkta känsla i den scenen.
Men som sagt filmen var bra hela den.

Men nog om det. Nu ska jag nog ge mig på att rensa lite avlopp, hah. O kanske färga lite hår, vi får se vad jag orkar med.
(:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0