Vansinnie.

Vansinnigt.
2 saker från gårdagen med vansinne som huvudnamn.
Först ut är trippen till Ånnaboda med syster o syskonbarn för pulkaåkning som vi gjorde:)
(Krille, Krille, Madde+barn dök upp en sväng också:)
Men det är vansinne att åka i en sådan där hög backe faktiskt, hah.
Galet. Otäckt.
O jag lånade pulka o slängde mig nedför också, skrek som en kärring mestadels.
Ruskigt när en rund pulka vrider sig så man åker med ryggen först, heh. Något litet går fel o vips så har man brutit både det ena o andra.
Lyckligtvis slapp jag den upplevelsen.
Roligt var det iaf! Jag o syrran på samma pulka också, haha. Repris från för några år sedan då vi gjorde samma utflykt.
Det är lätt att sitta här nu o tala om hur trevligt det var igår. Jag tröttnade rätt fort faktiskt, det blev snuskigt kallt om fötterna osv, ni vet allt sådant. Men i helhet var det roligt - Att få umgås med härliga familjen. Synd bara att päronen blev megaförkylda snabbt så de avböjde att följa med, men men.

Vansinnigt nummer 2 var kvällen.
Mycket trevlig inflyttningsfest hos Linn&Jimmy. Bra o roligt folk.
MEN det blev alldeles för sent och jag blev alldeles för jävla full. Så jävla ovärt.
Men det är ju helt o hållet mitt eget fel.
Det är vansinnigt att hålla på alltså.
Blev väl lite kaos o så, o det verkar ha blivit en del sådant på senaste tid. O jag känner att jag får ut mindre o mindre av det här med att festa.
Varför gör jag om det igen då? Nu dricker jag ju oftast inte oftare än varannan helg, men det är ju rätt ofta det ändock.
O är det värt det?
Man kan dra på förfester o dra ut o dricka ngn öl hit eller dit, det behöver inte vara dessa oerhörda mängder jämt. Att jag inte lär mig, för det är ju inte ens kul att vara jättefull. O då snackar jag inte megafull a'la hej-jag-kan-inte-stå, för det fattar väl alla att det inte är kul. Men inte ens kul att bli skitfull o "ha kontroll". Usch.

Varför kan jag inte bara däcka av som många andra o som jag borde efter den mängden?
Nej, nej. Jag blir hetsmongo deluxe istället. Nu tror jag väl inte att jag var otrevlig eller så, inget sådant. OM jag inte missminner mig, men vill heller inte att ngn snäll vän påminner mig om så var fallet;)
Men det blev ändå kaos på en eller två delar, o det känns sjukt drygt att tänka på idag.
One more time: Sjukt drygt.
Jag försöker tänka att det är bara att släppa det, det blev som det blev. O man tänker antagligen mest på det själv, de andra har annat att minnas(eller för all del: Inte minnas;), eller haka upp sig på. Oftast.
Men det är ju det här med dagen efter. Det är väl allmänt känt att det är en mindre bra dag - Dagen efter.
O det är det garanterat.
Längesedan jag mådde såhär jävla dåligt. O haft sådan ångest som jag hade när jag vaknade. Fast jag vaknade rätt tidigt för att ha lagt mig så sent/tidigt, o jag anar att jag faktiskt fortfarande var full.
Men ågren deluxe säger jag bara. BLÄ!
Så pass att min rutt med 6 dagar som rökfri tog stopp idag.
Men det är inte hela världen. Inte bra men det är nya tag imorgon igen. I can do it.
Men jag ska nog inte festa förens tidigas 5e februari då det är spelning igen.
Jaja, lätt att säga nu... Men det är ju inte så att det är ett beroende så nog kan jag bestämma att så ska det bli om jag vill det.
Det är så himla inte värt det som sagt var. Frågan är om man ens ska festa då. Utan kanske bara ta 3 öl eller något. Låter ju mycket vettigare o trevligare än att det slutar upp i kaos, o man mår skit dagen efter. Det är ju självvald tortyr.
Nu låter det ju som att det måste ha varit hemskt igår, haha. Det är inte så pass illa men det känns ändå absolut inte bra. O det är ju bara jag som kan styra över hur jag väljer att må dagen efter. Sen kan man inte helt bestämma, man mår ju som man mår men man kan definitivt slå ett slag i rätt riktning so to speak.

Jag kan iallafall säga en sak med säkerhet...
Det var längesedan jag längtade så mycket efter att den kommande veckan skall hoppa igång.
Snälla måndag, skynda dig! Haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0