...Sunlight.

Söndag, söndag. Fint väder som bara den ute o här sitter jag, inomhus.
Äh, who cares. Det hinns o jag har varit utomhus en hel del igår så;)
Jag är ledig imorgon - Kanonskönt.
Iaf gårdagen spenderades i Fellingsbrotrakten. Rövade med mig Pörni ut till mina föräldrar. Åkte ganska direkt o käkade lite på pizzerian, mums för sommarrullen de har där:)
Sen for mor, far, bror, jag o Pörni vidare o hämtade upp Stina o begav oss mot Frövi hållet för att besöka Nostalgibyn. Det är roligt att se alla dessa gamla prylar och så var det ju inte fy skam med solsken, kaffe o en arraks"bakelse" till. Mums!♥

Pörnipose framför "Handeln":)

Jag testade på lite vrålåk som stod där:D


Blev inte så hysteriskt mycket bilder därifrån, nästa gång kanske:)

Efter fikabesöket drog vi hem till gårn o skyndade oss utåt innan det blev dåligt väder, hörde hur åskan var på ingång.

Nisse med en "väsing":)

"Make me fly"
En liten raring som inte verkade kunna flyga, hoppas den repat sig o stuckit sin väg vid detta lag:)

Massvis med "rävrumpor" i skogen. Så väldigt fint.

En filt, lite kaffe och ngn att krama här - Vad mer kan man begära?;)

Ett hus som står ute i skogen. "Lugnet", låst o obebott sedan länge. Jag har ju självfallet varit där inne, o almanackan är inte rörd sedan typ 1978-82 eller något sådant. Lite scary, är som att komma in lite i en annan tid. Synd det bara står där o förfaller, en del gamla fina möbler där inne som bara kommer ruttna bort också nu när taket verkar rasa in.

Pörni var fascinerad o nyfiken o vågade glysa in i fönstrena liiite iaf;)

Allt som allt var det en väldigt trevlig o mysig dag. Hoppas på fler utflykter o promenader snart:)
Lite smått rastlös är jag minsann, men det är väl egentligen hög tid att sätta fart med lite städande här hemma.
Men mjae, är lite småsugen på en tupplur faktiskt, kanske vore ngt? Städning hinns o sedan borde jag åka iväg o handla, men det kanske jag tar imorgon förmiddag istället - Så man har ngt att bjuda på när mor, far, farmor o eventuellt Pörni dyker in på födelsedagsfika imorgon.
Och jag har nästan beslutat mig för att haka på till västkusten på torsdag kväll, hälsa på syrran m familj. Bada lite, käka ngn mjukglass vid havet o självfallet dricka en cider eller 12;) Jag räknar iskallt med utgång så jag får fira min 25-års dag på något vis:)

Och just ja, nya badshorts o solcréme måste jag ju införskaffa. Inte gjort det ännu då det inte blivit ngt premiärdopp för lilla mig ännu. Kanske att det blir det imorgonkväll eller tisdag då jag hört med lite vänner om de vill med o plaska ngnstans:) Får se vad vi kan styra upp.
Jaja, det märks... Nu får vi se om sängen fortsätter locka;D


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0