Ch...Ch...Cheater.

Idag är en jag en fuskaredeluxe.
O det skiter jag i. Jag är sugen på snask, snask o film o så kommer det banne mig bli. Har redan börjat småproppa i mig godsaker:)



Tror knappt jag ätit chips med dip sen innan jag blev viktväktare i augusti. Shit. Det är sannerligen på tiden iaf.
M.U.M.S

Praktiken rullar på, snart inne på 3e veckan, fan vad tiden pinnar på. Jag trivs bra och det är helt OK.
Sen tror jag inte att det kommer ge direkt sommarjobb, då de har andra som jobbat där förr o extrajobbar som går före. Men stor chans till timvik eventuellt?
Den som lever får se, har ju sökt annat också men vet ju hur det blev förra året då jag sökte typ 32 jobb. Man hör ju knappt något från något ställe. Mycket otrevligt.

Men jag har faktiskt varit på en jobbintervju iaf, i fredags. Tror väl kanske inte sådär mycket på det då de skulle intervjuva typ 100 till, ho ho..:s
O det var inom ett yrke som absolut inte har med min nyaste utbildning att göra. Hah, så satans typiskt mig:)
Det var det där med att utbilda mig o sedan direkt hoppa på annat;)
Men i detta fall gör det inget. OM jag ens skulle ha turen att få det, kan man jobba heltid i 4 månader sen börja söka timvik inom behandlingsområdet. Det låter alldeles utmärkt.
Om jag nu inte får erbjudande om heltid inom behandling i sommar, då tar jag nog det. Den som lever får se
Jag är bara så inihelvete pengakåt just nu.

Bara för att jag vet att jag inte har råd kan jag knappt tänka på annat än att shoppa.
Tänker bara ny garderob, sommarkläder, bil, accessoarer... Ja. ALLT!
Men men någongång blir det väl min tur att ha lite pengar över så man kan handla.
Bara att hålla ut o se framåt helt enkelt, hålla sig flytande så gott det bara går:)

Men helt sjukt, snart är utbildningen färdig. 2 år har flugit förbi alltså. På gott o ont.
Men ser fram emot framtiden:)
Nuet är väl helt okej också, rätt plant. Händer inte så mycket, även det på gott o ont förstås.
Det händer alltid mycket i mitt huvud, mina tankar flyger både hit o dit.
Jag oroar mig, jag undrar, jag drömmer, jag funderar... Jag planerar. Ja ojoj.

Fan förresten. Vilken vårkänsla jag fick idag. När jag gick till o från Ica för en stund sedan...
Det luktar inte längre kallt ute. Om ni nu fattar vad jag menar med "lukta kallt";)
Utan det är lite vått ute så det luktade regn istället! O det luktade så jädrans vårigt så det nästan spritte till lite i kroppen.

Just i det ögonblicket önskade jag att jag vore kär o hade någon att hålla hand med.
Mys. Kanske händer ngngång det med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0