...Chasing rainbows.

Jaha ja...
Var ju på info om jobbet i måndags vilket slutade i att jag hade ca 2 h på mig att sticka till päronen o käka osv innan jag började em-pass. Kunde ju inte säga nej, o jag har jobbat 3 em-pass nu, och imorgon drar jag igång med original schemat a'la 4 nätter.
Så denna vecka blir det 64h jobb, fast 69 betalt. Så det tackar vi för.
24h ren övertid, blir nog bra på nästa lön.
Fick t o m lön idag för att jag är inne i systemet denna månad. Helt sjukt, inte långt ifrån vad CSN ger - o detta utan att ha gjort ett skit. Men det tackar vi för!
Blir ändå knapert, bara det att jag slipper låna lika mycket. Det är ju göttans.
Har även gått med på att mina 3 st 14-22 pass nästa vecka blir 10-22 istället.
De har sjuka jävla timmar man måste jobba in för den lönen man har. Hysteriskt I tell you.

Men jag är lite speedad just nu, var uppe tidigt igår trots sent jobb för att gå på en arbetsintervju. Said and done. Uppe tidigt idag o åkte o storhandlade o fikade med mor, far o Stina:)
Mycket trevligt, men jag bara måste sluta ha sådat icke-tålamod o småtjurigt humör när jag är trött alltså.

Har träffat 3 skiftlag o imorgon blir det 4e på 4 dagar. Måste säga att jag är positivt överraskad över hur trevliga de är. Hjälpsamma, skämtsamma o trevliga:) Och jag är deras enda sommarjobbare på avdelningen så jag hoppas att alla tar extra mycket hand om lilla mig, hihi:)

Nu är detta en google-bild. Så truckarna vi kör är väl lite högre/större men ändå samma modell o det är rullar i olika format vi lastar till lastbilar och järnvägsvagnar. Riktiga odjur, tunga as hell. Är man under ngn av de när de tappas måste man nog skrapas bort från golvet. Lite läskigt, fel spak i fel truck så tappar man. Ska försöka att inte göra det felet, nu ska ju ingen gå under rullarna självfallet men vafan... Vem vet när olyckan är framme liksom?
Hittills trivs jag hyfsat.
Njae, inget sådant här jag vill göra i resten av mitt liv, men det är det enda jag har nu och pengarna lockar oerhört.

Tyvärr känner jag(i o m alla jobba-tillbaka-timmar-o-kommande-övertid)att jag kan säga hejdå till sommaren:(
Det gör mig jätteledsen. Jag vet att jag kommer ha tid över, dock inte överdrivet säkerligen o inte så mycket som man själv önskar, självfallet.
Mitt hjärta längtar ut.
När jag suttit i bilen påväg hem dessa kvällar har jag bara känt för att stanna o springa ut i skogen. Saknar doften.
O syrénen är redan utslagen o säkert snart överblommad, sen kommer den nog inte mer i sommar. Bara en sådan sak.
Aja, det märks om jag hinner njuta lite av sommaren iaf. Jag har insett att jag får sluta upp o vila så mycket som jag tidigare gjort o fortfarande vill göra;) Men det blir att prioritera tiden som finns nu.

Jag kan ju gnälla bäst jag vill, men jag vet att jag mår rätt bra av att hålla igång o trixa, fixa o ordna:)
Det gör mig lite ledsen dock att missa yeah-festivalen(aldrig varit på den tidigare iofs), srf-möte o sedan midsommar. Men jaja, what to do? Blir väl fler helger, I guess.
Ska försöka komma på vad jag ska göra under sommaren de dagar jag är ledig o planera in o planera med folk så att det är spikat så jag har något att se fram emot. Det behövs faktiskt.
Fy satan så skönt det känns nu att ha bil o körkort. Freedom!:)

Kommer sakna systeryster som bara den de kvällar jag är ledig o ute på gårn. Vem ska jag nu gå kvälls o nattpromenader med i skogen? Knappast att jag gör det själv, så modig är jag då rakt inte. O charmen försvinner. Vi brukade ju alltid:( Åka till badstället i Norrby o kika efter bävern, sitta o bli myggbittna medans ångan/dimman tar över ån. Underbart. Men jag lär dra dit oavsett, det är ett måste under sommaren.


Och jag bara fick en känsla och en tanke härom dagen. Jag tror jag kommer vara singel i evigheter.
Vet inte exakt varför just den tanken slog mig, det bara dök på och blev så... Klart.
Och känslan blev att: Så blir det nog. Garanterat.
Jag har ingenting emot att vara just singel and alone. Just nu.
Har ju vänner, familj o massa att göra, men det känns ändå väldigt tråkigt att ha den känslan. O att den är så stark.
Har varit singel i lite över 2 år o inte träffat sådär jättemånga intressanta karlar, o de flesta tänker nog inte att jag är intressant heller. Känns inte som en chans ens att ngn passande dyker upp - bara sådär. Och jag orkar liksom inte lägga ner energi på det hela heller.
Ja jag vet, jag är ung. Jag har hört att jag har hela livet framför mig, jag vet(eller det vet man ju aldrig men ni fattar;) men ändock.
Och det trista är... Okej, man är singel... Fan vad gött! Flirta, leva livet blaha blaha.
Det gör jag ju knappt heller. Har ju fan slutat flirta praktiskt taget(iofs kanske det går hand i hand med att jag inte träffat många intressanta? O att jag numer kanske har lite högre krav på karlar, vad jag än gör med de så att säga;) iaf så mycket att jag knappt minns hur fan man gör det på ett bra sätt. Det enda jag är o alltid varit en jävel på är att flirta per skrift dvs sms, mail, chat whatever. Men irl, jag tror jag har tappat det totalt. Eller väldigt mycket iaf.
Äh, jag vette fan alltså. Jag kanske blir sådan här för att det är sommar. Bara ordet sommarromans är väl rätt härligt?;)
Kanske blir sådan här för att jag inte har ngn att gå i skogen med på kvällarna? Kanske känner mig lite ensam o vill ha ngn att dela saker o ting med? Eller så är det bara rent dravel. Kan säga att senaste försöker jag gav detta gav noll i utdelning, det kanske fick igång tankarna. När man väl gave it a shot liksom...
Jag vet inte. Men som sagt... Tanken bara slog mig, o det känns... Trist.
Men jag fortsätter leva i min lilla skogsvärld. Kanske tar tag i det hela o stannar bilen ngn kväll o springer rätt ut i skogen. Rätt ut i friheten, o vem vet vad man finner där?
Ytterligare en groda att kyssa kanske? Maybe this time it will work...;)


Men ja kanske sova en skvätt nu, då. Tänke jag skulle hinna med en del imorgon innan jag måste iväg runt 21. Städa, diska, fixa matlådor, förhoppningsvis tvätta and so on...
Ni vet... Vardagssysslor deluxe. Och det känns rätt bra, men jag saknar redan mina vänner.
Fantastiska vänner♥
Glöm mig inte:p Nog skall det hittas på saker, we gotta fix!
Tjipp!

Kommentarer
Postat av: Linda K.E

Älskar människa, när du minst anar det så kommer det komma en karl som är på samma nivå som dig i livet, som också tjänar bra och gör sin karriär fint - precis som du!

Som prioriterar skog och mys, precis som du.

Tycker det är bra att stolpskotten passerar, då är det mer chans att hitta den rätte.

Och tro mig, det kommer ske! Kanske genom jobbet? Hihi! :D



Och poff, så kommer du vara på tjocken där någon dag i framtiden, och då kanske jag lyckats övertala min karl om ett 3'e kiddo, så jag kan hålla vad jag lovat: att vi ska sparka barnvagn tillsammans.

<3

Men fram tills dess, så vill jag stjäla din tid och ses. Skulle sitta så jävla varmt om hjärtat att få vara mindre än en meter ifrån dig.

Need you, min hona! :D

2011-05-27 @ 10:55:16
URL: http://cummis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0