Fear of the... What?

Igår på jobbet var jag med om det värsta hagelovädret ngnsin, tror jag.
Det lös upp på hilmen innan jag kom fram, fattade inte alls vad det var. Åska, utan ljud? O nu?
O det var tydligen åska längre bort. Shit vilket sken. På jobbet gick jag ut o babblade i tele o jävlar i havet vad det haglade. Så det bara small om det. Kunde krama till en snöboll när det var färdigt.
Ska det verkligen börja redan nu? Jag vill i n t e.

Imorse var det bara att skrapa rutorna på bilen, stora isklumpar. Usch.
Körde som en jävla kärring. Hörde bilar hade kört av o det varnades för blixthalka. Jag är så skraj för sådant där, är ju så mörkt när man åker hem o massa djur i farten. Kul att tvärbromsa o glida i diket. Nej tack.
Det vore fan om jag skulle vara en utav de svenskar som ständigt blir förvånande över att vi bor i islandet Sverige o glider i diket första halkan. Bara därför kommer jag väl göra det imorgonbitti, hah... HM.
Nej snälla!
Jag började ändå köra på körskola i värsta snöovädrena i vintras, man tycker ju att det inte borde vara så chockartat o läskigt, men joho då!
:(


Känner att jag är lite smådeppig. Eller ja, typ... Inte sådär jätte alltså. Men jag är lite nere inombords.
Kanske har att göra med att det är så mycket jobb just nu? Jag har ingen lust helt enkelt.
Känner bara att det måste finnas mer än det här.

Jag jobbar o annars orkar jag knappt eller hinner umgås med vänner. Vill ju hitta på saker. Men vad? O vågar man släppa på sparkontot, hur ser framtiden ut?
Kommer tydligen aldrig ifrån de funderingarna.

Åkte iaf o trösthandlade på IcaMaxi tidigare denna dag, lite bättre blev det allt. Blir så jävla mycket handlande o dyrt när jag vräker i mig sådana jädra mängder med frukt. Gaah.
Men IcaMaxi - I love it. De har alltid något bra erbjudande. Kom hem med massa gott för inte allt för dyr penning. Bra!

Börjar förövrigt bli dags att fundera på byte till vinterdäck känner jag. Dags att boka besiktning o då snart dags att byta stötdämpare. Dags att gå till tandläkaren, det kommer bli dyrt as hell I tell you.
Dags att ge sig på mödravårdcentralen för att checka läget bara...
Nu börjar dessa "måsten" o "borden" krypa fram, bara för att jag skjuter upp en del. Det gör ju inte saken roligare kanske... Blaaj.


Måste säga att trots att jag är lite depp o också en aning ledsen över att snön säkert snart faller, det blir kallt, halt o säkert bara en massa strul med bilen... Så blev jag lite gladare av att tvätta händerna med min nya tvål. Den doftar äpple&kanel o det är allmänt juligt:)
O Säga vad man vill men julen är ändå en mysig, härlig familjesäsong. O det är väl bland det enda jag gillar med det hela.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0