Work it, Miss!


Jag vill bara ut, ut, ut i skogen.
Ja jag vet... Förvånande, va? Nej.
Hade sådan otroligt mysig skogspromenad med familjen i söndags. Plockade massa svamp o det var bara helt fantastiskt, jag vill tillbaka nu. Ville väl aldrig riktigt lämna det:)
Men verkligheten måste ju ordnas o fixas med så.

Det börjar verkligen slå mig nu att det är dags att söka nytt jobb efter 5 månader på Korsnäs. Man vet aldrig om man får erbjudande av de sen eller så men känner att jag inte bara sitta o vänta på att de ska besluta.
Om det inte blir något erbjudande om fortsatt då sitter jag här... Arbetslös. Nej, tack.
Pengamässigt spelar det ingen större roll, får cash av Korsnäs i slutet av november också, så den delen ordnar sig. Men jag vill inte hamna i ngt glapp, råka bli arbetslös sedan tar man sig inte därifrån. Jag har hamnat mellan stolarna förr och ska göra allt för att det inte blir så igen. Så jag har sökt lite jobb igår o idag, jobb som jag har erfarenheter ifrån o borde klara minst lika bra som alla andra så... Jag är nöjd.
Bara väntar på att det ska komma ut fler intressanta och på att ngn hör av sig förstås. Man vet ju aldrig, kanske inte är alls vad de söker:(
Det hela på gott o ont.
Skulle ju gärna stanna i Frövi, men då enbart för lönens skull förstås. Jag gillar många av arbetskamraterna och jag älskar att köra de där stora truckarna... Dock blir väl jobbet säkert smått enformigt med tiden, men o andra sidan, vilket jobb blir inte det?
Man skulle väl vilja finna ngt där man kan få stanna någongång, det tar på krafterna att hoppa runt o ständigt vara ny o behöva lära sig nya grejjer.
Men vad gör man inte för att få det att gå runt?

Ser ändock lite fram emot om jag har tur med nytt. Ett ställe där ledighet kanske betyder ledighet faktiskt. Inte att bli jagad per tele. Att man faktiskt skulle kunna planera in saker. Woohoo!
Det vore ngt, kanske jag har tid o ork att träffa vänner o göra saker med, lyx;D


Men en bra grej är att jag älskar att den vackra hösten är här iaf:) bara snön håller sig borta länge, länge till.

Och jag vill shoppa, shoppa, shoppa. Ett av de höstiga-rycken är här nu. Kläder, skor heminredning, elektronik ge mig allt!
NU!
:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0