Gettin' jiggy with it!

Jaha, då har man tagit första klivet till att hänga med i sin tid.
Har beställt ny telefon. Skulle egentligen byta operatör från 3 till tele2 för mina räkningar från förstnämna har varit skyhöga. Nästan jämt. Men självklart blev jag omkull talad av en försäljare hos just 3, tekniskt okunnig som man är.
MEN jag tror jag gjorde en bra deal ändå, han berättade för mig varför jag haft så dyra räkningar. Nu förstår jag. Tror jag.
Skitsamma, det märks. Lär sänka månadskostnaden på ca 200-250:- iallafall.
Good times!

Denna skönhet fick det bli. I rosa också! Woohoo, hehe.
Hur fan skall jag fatta hur man gör allt?
Har aldrig varit ute på FB på en mobil. Men men.
Varit iväg och drop-in besiktat bilen o det gick som smort.
Godkänd, yaay!
Var iväg o lagade skiten igår o blev totalt nedkyld på köpet, 2½h i en snorkall bilverkstad. BURR.
Men det var det värt.
Men döm om min förvåning när jag trodde det var vår-väglag ute. Dvs inte halt alls, för det ser ut att vara blött men inte halt. Totalgled i en kurva påvägen hem o fick stopp på bilen 10 cm ifrån en elcentral vid vägkanten. Fy fan vad otäckt. Såg mig själv smälla in i den...
Jag ska fan inte beklaga mig o tycka att jag inte har tur med saker o ting. För det har jag. Verkligen.
Nu är det iaf jag o Skrutten i ett år till om allt annat bara håller på den.


 



Intervjun igår gick bra. I think. Inte ofta man får höra att han tror jag har "för mycket go". Ehum.
Lät bra trots det, men kan det vara en dålig grej då? :)
Äh, skitsamma. Om ca 2 veckor får jag svaret och jag hoppas att det är ett positivt svar.
Men visst allt är på gott o ont. Förra jobbet höll jag på att jobba ihjäl mig på, detta jobb är kanonledighet. helt toppen! Men då vill jag ju inte jobba inom det:/
Men det bästa med stället jag var på intervju hos är att de till sommaren kommer jobba antingen 06-15 endast eller 15-23 endast o då jobbar man bara må-to om man jobbar kväll. Lediga helger, kan ni förstå?

OM jag har tur o är intressant skall jag nog be om dagtid även fast det blir mer arbetstid. Men med det även högre lön. O fatta att få jobba som så många andra homosapiens... Få sova "när man ska", inte vända dygnet helt överjävligt iaf... Hinna göra saker efter jobbet, ha lediga helger...:o!!!
För mig är det en guldtanke iaf.
 Har jobbat så mycket skift... Nätter, kvällar o det har känts som att all tid ständigt gått åt till att planera ledigheten, återhämta sig med sömn, planera sömn.
Men den som lever får se, o om ni känner för det får ni gärna hålla en tumme eller två för min skull:)

Och förövrigt.... 
Fasiken vad jag saknar dig, sommaren. Detta år ska jag uppleva dig. Mer än förra iaf, sen kan jag inte garantera att jag får uppleva dig så mycket som jag vill men det är priset man får betala. En del är bättre än ingenting.

Skynda dig! Eller pusha på våren iaf;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0