...Stroke of luck...

Jag låg o funderade på det här med tur inatt. Sov knappt någonting, var bara rastlös o orolig i kroppen.
Då kom funderingen:
Tror ni att man har vissa tur-rutter eller vad man ska kalla det?
Kan man ha flyt för det allra mesta inom ngt o kanske otur inom annat o det jämnar ut sig?
Eller kommer turen i omgångar för att hålla sig borta ibland inom allt eller att den kanske byter område hos en?
Eller så är allt sådant där bara skitfunderingar. O allt är mest slumpmässigt.
Ibland har man en jävla tur o ibland har man en jävla otur o ibland har man ingenting alls av det.
Neutralt läge.

Jag måste ju säga att det sistnämna låter mest logiskt o så är det nog kanske.
Jag hoppas det, eftersom jag anar att ingen är born totally luck all the f-ing time.
För då hade jag velat vara det:)

Kanske har det ngt med karma att göra också? Men iom att jag inte tycker mig göra folk ledsna eller besvikna med flit så tänker jag väl inte så mycket på ngn direkt otur eller att bli pånyttfödd som ngn spyfluga.
Men vem har sagt att en spyfluga lever ett dåligt liv förrresten?
Jag tänker väl isf mest att jag försöker göra gott eller mjae, så långt kanske jag inte skall gå.
Men jag försöker vara en god medmänniska, en god syster o en god dotter o vän... Försöker ställa upp när jag kan osv osv. O då tycker jag väl att man borde kunna hoppas på mer tur än otur.

O i ärlighetens namn har jag inte haft så mycket otur. (Peppar, peppar!)
Mest neutralt läge blandad med turen i en jävla bra timing inom mycket. Så allt är väl egentligen bra.
Bara att jag verkar ha seriösa problem att vara nöjd helt enkelt.
O jag anar att det får stå för mig. Mitt psyke. Inte karmans eller ens turens fel.

Det jag vill få ut av det hela är att:
COME ON LUCK!
Mama needs a new stroke of luck!;)
S.N.A.R.T.

Eeeeen chans till, please?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0